Julie Hansson (27) er ansatt som kommersiell leder i Medier24.

Medier24 vokser videre: Ansetter Julie Hansson (27) som kommersiell leder

27-åringen kommer fra stillingen som Key Account Manager i Teknisk Ukeblad Media.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Medier24 gikk 1. september i fjor fra å være en enmannsbedrift til å bli to, da Erik Waatland (28) ble med på laget som vaktsjef og journalist.

Men Medier24 vokser raskt og har nå gjort en enda en ny ansettelse. Inn på laget kommer Julie Hansson. Hun kommer fra stillingen som KAM i TU Media.

– Trigges av høyt tempo

Ettersom bedriftene er samlokalisert i Oslo sentrum, blir det kort reisevei. Hun forteller at hun ser fram til å starte opp.

– Jeg har fulgt Medier24 en stund og har latt meg inspirere over måten det jobbes på av både Gard og Erik. Derfor blir dette veldig spennende og jeg gleder meg til å sette i gang, sier hun.

27-åringen går fra en stor salgsorganisasjon i TU Media til å være Medier24s eneste kommersielt ansatte. Men det lar hun seg ikke skremme av.

– Jeg trigges av høyt tempo og liker meg best når utfordringene står i kø. Nå ser jeg fram til å være med å bygge opp mediebransjens mest spennende salgskanal.

Hansson sin oppstartsdato er ikke helt klart ennå, men det vil skje senest 1. juni.

Vokser videre

Redaktør og daglig leder Gard L. Michalsen i Medier24 sier at han gleder seg over å få på plass Julie.

– I vinter ble det klart at vi måtte jakte en person til å ta kommersielt ansvar og gjøre det som begynte å bli stadig mer arbeid på annonsesiden. Vi visste ikke helt hva vi jaktet på, og gikk til det med åpent sinn. Og fikk mange potensielle, gode og aktuelle kandidater, sier redaktøren og fortsetter:

– Så viste det seg at den mest interessante kandidaten meldte seg i samme lokale. Julie er ung, «digital innfødt» og har erfaring både fra stillingsmarkedet, fagpresse og mange former for digital markedsføring. Hun er i stand både til å løse oppgavene vi har i dag, selge dagens produkter - og ta et ansvar framover for å utvikle nye.

Redaktør Gard L. Michalsen og vaktsjef Erik Waatland i Medier24. Her fra da de flyttet inn hos TU i Oslo sentrum.

– Jeg tror Medier24 er et godt sted å være for et kommersielt hode som har ambisjoner, liker høyt tempo og ser store muligheter for vekst. Dermed har bedriften på et drøyt halvår gått fra ett til snart tre ansatte. Redaktør og gründer Michalsen har ingen planer om at det stopper der:

– Annonseomsetningen i fjor landet på rundt 1,65 millioner kroner. Før påske passerte vi 1 million i 2017. Med en kommersiell leder på plass skal vi vokse raskt. Og det skal vi selvsagt investere i enda mer journalistikk og godt innhold for leserne våre. Noe som har vært oppskriften hele veien, og som også er oppskriften for å lykkes i annonsemarkedet.

Powered by Labrador CMS