Iteo har fått mannen som «kan alt». Simen Berg går fra frilans til byrå-jobb

Erfaren mann til markedsbyrået.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Iteo melder at de har ansatt Simen Berg, og at selskapet dermed styrkes på «strategisk rådgivning og digital gjennomføringsevne».

Og ifølge meldingen er dette mannen som «kan alt»:

Han har jobbet for seg selv i mange år som rådgiver, fotograf og utvikler. Han har erfaring fra Burson-Marsteller, innen webdesign og nettredaktøransvar for Fri Flyt og Terrengsykkel.

Han har jobbet på oppdrag for mange av landets mest kjente virksomheter, både innen privat næring og i offentlig sektor, og erfaringen spenner fra forbrukerkommunikasjon til politisk påvirkning.

Før han begynte hos B/M jobbet han i kommunikasjonsavdelingen til Forskningsrådet i fire år, og han har også hatt lengre engasjementer innenfor nettdrift og digitale kanaler for Sport1 og Miljøteknologiportalen.

- Simen har erfaringer fra alle sider av kommunikasjonsspekteret, og stor faglig bredde. Dette har vært med på å gi han en klar forståelse av hva som er god kommunikasjonspraksis, heter det i meldingen.

Og byråleder Erik Eskedal i Iteo er fornøyd med å få Berg på plass:

- Med Simen på laget har vi nå styrket oss ytterligere rundt det redaksjonelle, men også fått en med teknisk og strategisk innsikt, sier Erik Eskedal, leder for den digitale delen av Iteo. – Simen har de rette personlige og faglige kvalifikasjonene som Iteo trenger for å gi oss enda et løft.

Markedskommunikasjonsbyrået Iteo teller nå 13 rådgivere og har de siste to årene endret seg fra å være et PR-byrå til et fullservice markedskommunikasjonsbyrå.

Kjernen i selskapets tjenester er innholdsmarkedsføring og digital kommunikasjon, skriver de om seg selv.

Powered by Labrador CMS