I dag har VG og Aftenposten disse sakene på hver sin forside. Den ene er reklame og den andre er journalistikk
VG-sjef Gard Steiro mener det gir en god brukeropplevelse å bruke samme font på reklame og journalistikk
VG felt i PFU: Denne reklamen er for lik de redaksjonelle sakene. Mener skillet må være enda tydeligere
Det er lenge siden VG har gått på en tekstreklamesmell i PFU. Men nå skal utvalget igjen vurdere om dette ligner for mye på journalistikk
VG Partnerstudio vokser videre: Økte omsetningen med 60 prosent, har passert 70 millioner kroner og ansatt 8 nye medarbeidere
Mer økonomistoff kan ikke skade. Og konklusjonen viser fortsatt at det er blitt mindre i de brede riksmediene
Det blir mer journalistikk om økonomi og næringsliv, ikke mindre. Spørsmålet er om DNB bløffer - eller om de misforstår sin egen statistikk?
Nå skal bonden også få content marketing: Tun Media samler bransjestoff og faglig innhold fra bedrifter på nytt nettsted
Det finnes ingen snarvei til godt innhold. Og det er markedsføreres forbannede plikt å lage god kommunikasjon!
Når VG og Komplett går for enkle brosjyretekster med klikkfisketittel, drar de innholdsreklamen ned i søla
Vil ha en «Vær varsom-plakat for innholdsprodusenter». DNB inviterer bransjen til å lage regler som skal sikre kvaliteten
- Hvis norske medier skal følge Bergens Tidendes nye policy, går det ikke an å leve av å være frilanser i Norge
Om BT-sjefen blar i egen avis, vil han finne mange medarbeidere som også tar på seg kommersielle oppdrag
Historien gjentar seg for VG: Ble felt i PFU, men får internasjonal heder for markedsføring av «Bølgen» og andre storfilmer
Eks-redaktør Vadseth ble reklameforfatter med suksess. Historien om «Kongens nei» har fått over en halv million sidevisninger på VG
Når Westerdals skal holde et todagerskurs i «content marketing» for 7000 kroner, bør det være mer enn fine begreper og luftslott
Diskusjonen om innholdsmarkedsføring har handlet mest om Vær Varsom-plakaten. Det er en alt for snever debatt
MediaPuls episode 78: Om kongelige sperrefrister, TV 2-avtalen - og litt sosiale medier denne gangen også
Snart har 50 av Amedias lokalaviser begynt med native annonser - konsernet styrker laget og satser videre
Aftenposten felt av PFU for annonsebilag fra Mediaplanet om pasientsikkerhet. For utydelig, mener utvalget
Forrige uke var det Anundsen. Denne gang er det Jan Tore Sanner som fronter et reklamebilag fra Mediaplanet
Nå er skjult reklame og dårlig merking et større problem i mediene enn blogger, mener Forbrukerombudet