Line Lauvnes Oddekalv forteller at hun nå går til drømmejobben sin. Her fotografert rett etter jobbintervjuet ved Høgskulen i Volda.

Line L. Oddekalv går fra Elkjøp til Høgskulen i Volda

Flytter «hjem» til Volda etter sju år på Elkjøps nordiske hovedkontor.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Det blir som å komme hjem i dobbelt forstand. Jeg er selv utdanna ved Høgskulen i Volda, og vet hvor kjekt og bra miljø det er der. Og så er jeg vokst opp på hele vestlandet, og har bodd i Volda i en lang periode, så jeg er volding!

Det sier Line Lauvsnes Oddekalv (40). Etter sju år som kommunikasjonssjef ved Elkjøps nordiske hovedkontor, bytter hun nå arbeidsplass når hun den 14. januar starter som kommunikasjonssjef ved Høgskulen i Volda

– Det motiverer selvsagt å bli en del av et så faglig sterkt miljø. Høgskolen er jo full av ess på sine fagfelt. Da blir jeg en blanding av ydmyk, særs ivrig og littegrann starstruck, sier hun. 

Lauvsnes Oddekalv er utdanna radiojournalist fra Høgskulen i Volda. Hun har også tatt engelsk, mediekunnskap og ex.phil. ved høgskolen. Før hun begynte i Elkjøp jobbet hun som sportsjournalist i blant annet NRK, Kanal 24 og Adresseavisen. 

– Viktig for regionen

– Jeg veit hvor viktig Høgskulen i Volda er for regionen. Vi har et viktig samfunnsansvar regionalt, og vi tilbyr store og gode studier med nasjonalt appell. Jeg er stolt over at en liten selvstendig institusjon står så sterkt, sier hun og fortsetter: 

– Det er fantastisk for en kommunikasjonsperson. Det er så uendelig mye å snakke om, både faglig og ikke minst om regionen den er i. Det gjør det til en takknemlig jobb å få kommunisere alt dette, sier hun. 

Og selv om Lauvsnes Oddekalv er klar på at det forskjell på en kommersiell jobb som i Elkjøp og det offentlige, mener hun faget fortsatt er det samme. 

– Det handler om godt omdømme, å oppdage gode saker, og å få på gode saker. Samt internkommunikasjon. Den største forskjellen er at det er litt færre folk, og enklere med færre språk å forholde seg til. Fagfeltet vårt er det samme, sier hun. 

Hun tror det vil være en fordel å komme fra en kommersiell hverdag og inn på Høgskola. 

– Det offentlige kan ha godt av å bli litt mer tabloid. Å kunne trykke litt mer til og på den måten få større gjennomslagskraft, sier hun. 

Powered by Labrador CMS