Stadig flere pressemeldinger får omtale i norske medier, viser en fersk Retriever-studie. Medieanalytiker Eirik Nymark Esperås (øverst til høyre) og analysesjef Guro Lindebjerg ville finne ut hvor mye påvirkning kommunikasjonsbransjen har på det redaksjonelle innholdet.
Stadig flere pressemeldinger får omtale i norske medier, viser en fersk Retriever-studie. Medieanalytiker Eirik Nymark Esperås (øverst til høyre) og analysesjef Guro Lindebjerg ville finne ut hvor mye påvirkning kommunikasjonsbransjen har på det redaksjonelle innholdet.

Retriever-studie:

Stadig flere pressemeldinger får omtale i norske medier - nesten 40 prosent økning på sju år

– Kan tolkes som en indikasjon på at de profesjonelle innholdsleverandørene har større makt til å påvirke, sier medieanalytiker Eirik Nymark Esperås.

Publisert

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Månedlig
Første mnd til kr 1
deretter 249,- pr mnd

Kjøp

Årlig
12 mnd abonnement for 2490,-

Kjøp

Powered by Labrador CMS