Konsernsjef i Egmont, Steffen Kragh.

TV 2-eier Egmont vil investere 70 milliarder i innhold

Mediekonsernet Egmont lanserer ambisiøs 2025-strategi.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

TV 2-eier Egmont har gjennom film, TV, dataspill, bøker og magasiner har Egmont direkte kontakt med millioner av medieforbrukere hver eneste dag.

Med de største investeringene noensinne når det gjelder innhold og teknologi, vil mediekonsernet styrke sin rolle i konkurransen med de store globale aktørene.

Med strategien «Scale Up & Stand Out» vil Egmont doble fem virksomhetsområder i perioden 2020–25: digitale bøker, TV-strømming, dataspill, digitale byråer og e-handel.

– 2021 var et sterkt år for Egmont, og det er svært tilfredsstillende å se at Egmont og vårt medieinnhold har en god utvikling i den massive internasjonale konkurransen. Samtidig har vi bygget betydelig ny virksomhet de siste årene, basert på tre store trender: at forbrukerne strømmer mer, spiller mer og handler mer på nett, sier Egmonts konsernsjef, Steffen Kragh.

Samtidig vil Egmont fortsette utviklingen og veksten innen den klassiske medievirksomheten som film- og serieproduksjon, lineær TV, bøker og magasiner. Ambisjonen er å omsette for 28 milliarder kroner i 2025, mot 16,5 milliarder kroner i 2020.

– Vi vil doble fem områder – digitale bøker, TV-strømming, dataspill, digitale byråer og e-handel – samt videreutvikle den øvrige medievirksomheten ytterligere og investere 70 milliarder kroner i innhold, sier Kragh.

Egmonts 2025-strategi er en videreføring av de siste årenes transformasjon, som har skapt 25 prosent ny virksomhet som ikke eksisterte for fem år siden.

Powered by Labrador CMS