I et allmøte fredag 28. august ble ansatte i Egmont Publishing informert om at grunnet endringer i bedriften medfører det at 11 mennesker mister jobben.
– 11 stillinger er definert som overtallige, og der jobber vi nå for at det skal bli en ryddig og god prosess for dem som er berørt. Endringene gir en flatere struktur, og vi reduserer også antall ledere med nesten 25 prosent, opplyser administrerende direktør i Egmont Publishing, Nina Vesterby.
Selskapet har besluttet å organisere virksomheten i produktteam og det nye rigget består av fire virksomhetsområder.
«People Influencerbyrå» og «Kids» består som før, mens alle print-produktene skal samles i enheten «Print Media».
I tillegg til «Print Media» skal selskapet sette opp et nytt virksomhetsområde ved navn «Online Media & Nye satsinger», bestående av Klikk, Flipp og blogg.no, i tillegg til et inkubator-team.
– Vi er og skal være et offensivt mediehus som evner å endre oss i takt med utviklingen i markedet. Og vi skal kontinuerlig utfordre oss selv og forbedre måten vi jobber på, sier Vesterby.
– Det er en ny måte å jobbe på for oss, og et steg inn i fremtiden. Målet er bedre innhold og produkter, mer fornøyde lesere og brukere, og mer fornøyde medarbeidere, sier ansvarlig redaktør/direktør Elisabeth Lund-Andersen i dagens melding.
Egmont Publishing er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. I tillegg har selskapet investeringer i e-handel og digitalbyråer.