Nina Vesterby, administrerende direktør i Story House Egmont, lykkes med offensiv strategi.
Story House Egmont med fremgang: – Veldig gledelig å se at vi lykkes med vår offensive strategi
Oppnådde en total omsetning på 1,07 milliarder.
Story House Egmont i Norge kan vise til nok et år med god fremgang. Resultat før skatt endte på 108 millioner for 2021. Dette er en forbedring fra 2020 på 8 millioner, en økning på 8 prosent.
Story House Egmont i Norge oppnådde en total omsetning på 1,07 milliarder, inkludert Egmont Kids Media.
Resultatet før skatt for Story House Egmont er 74,7 millioner, en økning på 10,2 prosent. Egmont Kids Media, med titler som Donald og Billy, kryssord og bøker i porteføljen, fikk en resultatøkning på 3,4 prosent.
– Det er veldig gledelig å se at vi lykkes med vår offensive strategi, og har klart å snu utviklingen og fortsetter trendskiftet fra 2020. Vi har ambisiøse mål om å styrke vår posisjon som markedsleder innen print, og doble våre digitale inntekter. Resultatene viser at vi er på rett vei, og jeg er imponert og stolt over våre dyktige medarbeidere som har stått på under hele korona-tiden, sier administrerende direktør i Story House Egmont, Nina Vesterby.
Opplagstallene for printmagasinene ble lagt frem sist uke, og viser at Story House Egmont leverer et totalsalg på 20,9 millioner ukeblader og magasiner.
Hjemmet er fortsatt Norges største ukeblad, med mer enn på 7,7 millioner solgte blader. Hjemmet, Norsk Ukeblad og Familien stod for hele 12,1 millioner solgte blader, og har en suveren posisjon mot voksne kvinner.
-Mediebruken endrer seg, og nedgang på printtallene er en forventet utvikling. Men, sammenlignet med tidligere år, har nedgangen flatet ut. Vi ser at våre produkter og tjenester med nyttestoff, kos og underholdning fikk økt betydning i folks hverdag, og ble viktigere enn noen gang gjennom korona-nedstengingen, sier Vesterby.
Story House Egmont i Norge består av de to juridiske selskapene Story House Egmont AS og Egmont Kids media Nordic AS, samt datterselskapene Nordiske Fagmedier AS og Fagmedia AS.