Slutt for Vi Menn-piken, opplyser Lars Erik Oterhals i en pressemelding.
Egmont Publishing
Slutt på Vi Menn-piken
Etter flere tiår med Vi Menn-piken som fast innslag i magasinet, har Egmont besluttet å si stopp.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Våre leserundersøkelser viser at Vi Menn-leseren ønsker at vi skal bruke våre journalistiske ressurser på å lage spennende leseropplevelser, gode reportasjer, aktualitetssaker og underholdning. Dette er våre satsningsområder, og i tråd med dette avvikler vi Vi Menn-piken, sier målgruppesjef Lars Erik Oterhals i en pressemelding.
Vi menn ble lansert i 1951, og siden 70-tallet har Vi Menn-piken figurert i bladet. Først som blikkfang på forsiden, og de siste årene som et frimerkestort bilde, skriver Egmont i pressemeldingen.
– Vi Menn er Norges eneste ukeblad for menn med 2,4 millioner solgte eksemplarer årlig. Bladet skal fortsatt være et fristed for menn, men vi lytter til våre trofaste kjernelesere og justerer hele tiden merkevaren for å tilby leserne innhold de bryr seg om.
Oterhals opplyser at bladet vil fase ut innslaget fra 2020.
Det var Dagbladet som først omtalte saken.