Egmont Publishing har ansatt Julie Opsvik (til venstre) og Maren Wilberg Rostad.
Egmont Publishing
Maren Wilberg Rostad og Julie Opsvik hentes til Egmont Publishing
Egmont starter 2020 med å rekruttere fra VG og reklamebransjen.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Maren Wilberg Rostad og Julie Opsvik er begge ansatt i Egmont Publishing, og skal jobbe med innhold og redaksjonell utvikling, opplyser selskapet i en pressemelding.
Duoen skal jobbe opp mot blant annet Kamille, Klikk.no og Foreldre & Barn.
Rostad kommer fra journalistjobb i VG, der hun de siste årene har jobbet med Familieklubben og Rampelys. Hun har tidligere bakgrunn fra både TV 2 og God Kveld Norge.
Rostad er ansatt som videojournalist, og skal også jobbe med podkast og kommentarjournalistikk, opplyser Egmont.
– Maren ga et fantastisk inntrykk da vi møttes; hun er et oppkomme av ideer, kreative løsninger og imponerer med driven hun har. Hennes erfaring fra både TV 2 og ikke minst som ansvarlig for Familieklubben gjør at Maren vil tilføre avdelingen vår ny kompetanse og ideer til utvikling, sier utviklings- og produktsjef Mette Karlsrud Stene i pressemeldingen.
Opsvik hentes på sin side Schjærven Reklamebyrå, der hun har vært redaktør og digital rådgiver. Hun har tidligere jobbet for motemagasinet Costume og vært webredaktør i ANSA.
– Julie imponerte med gode tanker rundt redaksjonelle konsepter, og ikke minst med god forståelse for viktigheten av innsikt og forståelse av målgruppa. Julie skal jobbe med merkevaren Kamille, samt bidra inn i utviklingen av nye kanaler og produkter for målgruppen ung kvinne. Jeg er rett og slett strålende fornøyd, sier målgruppesjef og Kamille-redaktør Madeleine Strand i pressemeldingen.