Avtroppende direktør og ansvarlig redaktør for Egmont Kids Media Kjell Frostrud Johnsen.
Foto: Knut Christian Moeng
Går av som direktør for Egmont Kids Media
– Det var ingen lett beslutning, men jeg opplever at dette er riktige tidspunkt å gå videre.
Etter nesten 20 år i Story House Egmont, de siste syv årene som medlem av mediehusets ledergruppe forlater Kjell Frostrud Johnsen stillingen som direktør og ansvarlig redaktør for Egmont Kids Media.
– Det siste året har vært spesielt krevende for forlags- og mediebransjen. Historisk svak kronekurs og høyere rente har ført til skyhøye kostnader og lavere kjøpekraft. På tross av dette leverte Egmont Kids Media Norge også i fjor et solid millionoverskudd. Det er jeg veldig stolt av. Vi har måttet snu hver eneste stein og kutte mange kostnader. Nå er jeg klar til å gi stafettpinnen videre slut september, sier han i en pressemelding og fortsetter:
– Målet har vært å sikre selskapets lønnsomhet og rigge for fremtiden. Jeg tror at både Story House og Kids vil fortsette å skape underholdning og leseglede for kommende generasjoner av nordmenn, enten det er med historier fra Andeby, kryssord eller brettspill og jeg har en stor tro på mediehusets fremtid, sier han.
Johnsen opplyser at han nå skal ta seg en tenkepause og vurdere hva ha nskal gjøre videre.
Business Area Director Marika Bark overtar som leder for Egmont Kids Media i Norge.
– Etter at Story House Egmont Norge, inkludert Kids, i fjor høst ble en del av resten av vår europeiske organisasjon, er målet at vi skal jobbe enda tettere, smartere, mer effektivt og med langt mer deling av innhold mellom markeder. Dette gjør vi for å håndtere den utfordrende situasjonen bransjen står i, og snu den negative trenden. Jeg vil takke Kjell for en imponerende innsats med å utvikle Kids i Norge, blant annet med Nordic Manga, som nå er solgt til flere land, sier Bark i meldinga.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no