Egmont og Det Nye tok gull i «mediekampanje» for lanseringen av Telenor Yng. Med på laget var også Starcom og naturlig nok annonsøren Telenor.
Gard L. Michalsen
Mediekonferansen:
Gull til Maxus, Futatsu, VGTV og Egmont. Annonsørpris til Telenor og hederpris til Pål Børresen. Se bilder og alt fra Mediaforums prisfest!
Det ble de små byråenes, mediehusenes og ikke minst Telenors store kveld i Strømstad. Dessuten fikk bransjenestor Pål Børresen heder.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Det ble fin spredning under årets prisfest på Mediekonferansen i Strømstad. Vel å merke var det ingen av de store byråene som stakk av med gull i egen regi, men flere av dem var involvert i noen av gullarbeidene.
Maxus og Futatsu fikk et gull hver i strategi og kreativitet, mens VGTV vant mediekanal og Egmont tok gull for beste mediekampanje. Begge de sistnevnte var i samarbeid med Starcom, som også tok flere sølv og diplomer.
Telenor vant den nye annonsørprisen, for å være den som utfordrer mediene og byråene til å levere bedre - og ikke alltid være den enkleste kunden.
Og sist, men ikke minst: Den kanskje aller gjeveste utmerkelsen - hedersprisen - gikk til Schibsted-nestor Pål Børresen. Han gikk tidligere i år gikk til GroupM som datasjef.
- Se oversikt over alle priser, byråer og premierte arbeider nedover i saken!
Hederprisen fra Mediaforum til Pål Børresen - gratulerer! Her fra prisutdelingen:
Posted by Medier24 on 20. oktober 2017
Gratulerer til Pål Børresen med Mediaforums hederspris i kveld! Vi snakker med vinneren:
Posted by Medier24 on 20. oktober 2017
Se vårt bildegalleri fra hele konferansen - inkludert alle som fikk diplomer, medaljer og priser:
Mediekonferansen 2017 (Foto: Gard L. Michalsen, Medier24.no)
Posted by Medier24 on 21. oktober 2017
Her er hele oversikten for årets mediepriser:
Mediestrategi | | | | |
| Byrå | Andre involverte | Annonsør | Navn på case |
Gull | Maxus | Metro Branding | Glava | "Glava AS" |
Sølv | Starcom | New Work, TRY | Telenor | "Telenor bredbånd med Alltid på nett garanti" |
Bronsje | MediaCom | Apeland | Sunniva | "Tine isTe - En forfriskende snuoperasjon" |
Diplom | Starcom | POL | Telenor | "Telenor Yng - en lansering på målgruppens premisser" |
| | | | |
Mediekreativitet | | | |
| Byrå | Andre involverte | Annonsør | Navn på case |
Gull | Futatsu Industries | | Discovery | "25 grunner til at Norge slår Tyskland" |
Sølv | Starcom | New Work, VGTV, United Screens, MSL&Event.no | Burger King | "Burger King of Content - på målgruppens premisser" |
Bronsje | Carat | Liquid Barcodes, Anit, Isobar | Coca-Cola | "Coca-Cola Zero sugar på sjekker`n- It`s A match" |
Diplom | RED Media Consulting | Saatchi & Saatchi | Norsk Tipping | "Telefon til Hamar" |
Diplom | OMD | Saatchi & Saatchi | Orkla C&S | "Årets ondeste kampanje fra Smash" |
Diplom | MediaCom | MBA Produksjonsteam | Tine | "Gratulerer med dagen" |
| | | | |
Mediekanal | | | | |
| Byrå | Andre involverte | Annonsør | Navn på case |
Gull | VGTV | Starcom, VG | Burger King | "King Savers" |
Sølv | Egmont Publishing | COOP, Egmont Kids og B2B | Goman | "Brød til folket" |
Bronsje | JCDecaux Norge | DDB Oslo | SOS-Barnebyer | "Hjem til Jul" |
Diplom | Posten Norge | OMD, Freia | Color Line | "Kan et smil gi lys i horisonten" |
| | | | |
Mediekampanje | | | |
| Medie | Andre involverte | Annonsør | Navn på case |
Gull | Egmont | Starcom, Det Nye | Telenor | "Telenor Yng - En lansering på målgruppens premisser" |
Sølv | Brand Studio | Try og IUM | Statoil | "Når gode råd er unge" |
Bronsje | VG/FINN | Vizeum, SMFB, NVFT, Isobar, VG Partnerstudio, VGTV | Freia | "Bygg ditt eget sjokoladehus" |
Diplom | Aller Media | Futatsu, Adform | Help forsikring | "The Lawyer" |
Diplom | MTG TV | | LAVO | "Hvordan lansere ny video-app mot millennials" |