Digitalbyrået Sempro AS starter høsten med syv nye kollegaer og rekordomsetning i september. Byrået runder nå 40 ansatte digitale hoder, opplyser de i en pressemelding.
– Nå er vi rigget for den sterke kundeveksten vi opplever og ser vil fortsette. Etter snart syv år i bransjen, er vi godt posisjonert i markedet. Det gjør at vi både får mange sterke søkere og spennende henvendelser fra nye kunder om dagen, sier administrerende direktør Kjetil Sinding.
Selskapet ble etablert i 2010, og har gått med overskudd fra første driftsår - kombinert med en solid vekst.
Sempro leverer det de omtaler som «hele verdikjeden», fra strukturering av data til digital synlighet, nettsider, innholdsproduksjon og performance. Byrået eies 50,1 prosent av Egmont Publishing AS og har etablert seg med kontorer i Oslo, Moss og Lillehammer.
Og dette er de sju nye ansatte som nå er på plass:
Magnus Dahlgren returnerer tilbake til Sempro etter nesten tre år hos Re:Media, der han har vært performance manager. Han blir en del av rådgiverteamet i Sempro.
Vidar Brotnov kommer fra Amedia, der han har jobbet som senior KAM programmatic i mediekonsernets nasjonale salgsavdeling. Vidar blir også en del av rådgiverteamet i Sempro.
Desiree Kråkøy kommer fra eventselskapet Just Cruzin Production, der hun har vært senior prosjektleder. Hun går inn i fagavdelingen som digital markedsfører.
Stine Sparingen kommer rett fra Høyskolen Kristiania der hun har avsluttet sin bachelor i Public Relations. De siste årene har hun også jobbet deltid med community management i OMG og som CRM-koordinator i VG. I Sempro går hun inn i rollen som digital markedsfører.
Jan Tore Eger-Heed har vært web developer som selvstendig næringsdrivende. Nå går han inn i R&D-miljøet i Sempro som web application developer.
Jonas Lesteberg går inn i en traineestilling som digital analytiker i Sempros prosjektlederteam.
Linda Torgersen har åtte års erfaring fra regnskapsbransjen, og går inn i rollen som økonomiansvarlig i administrasjonen.