Måndag annonserte Schibsted sine planar for utvida satsing for økonominettstaden E24, som tidlegare har vore eigd av VG, men som no i tillegg skal eigast av og samarbeida med Aftenposten, Stavanger Aftenblad og Bergens Tidende.
Attpåtil vurderer E24 å lansera ei splitter ny helgeavis på papir for E24, og går dermed i direkte konkurranse med Dagens Næringsliv og Finansavisen – også i papirformat.
– Kan vera god marknadsføring
– Noko av det me ser på er å gi ut ei helgeavis på papir fredag eller laurdag. Det kan anten distribuerast både til E24-abonnentar, og i laussal, eller som innstikk, seier sjefredaktør Gard Michalsen til Medier24.
Han held fram:
– Papiravisa blir sett på som eit produkt med litt meir tyngde. Det kan styrka merkevara, og kan vera god marknadsføring. I tillegg kan det bli eit godt og lønsamt produkt. Det er stadig store pengar i det.
Michalsen seier vidare at Aftenposten og regionavisene er minst like interessante aviser å samarbeida på papir med som VG, dersom dei skal trykkast innstikk, og ikkje sjølvstendig avis.
– Umiddelbart ingen god idé
Professor i medieøkonomi ved Handelhøyskolen BI, Erik Wilberg, har ikkje tru på eit reint papirprodukt.
– Det tenkjer eg umiddelbart ikkje er ein god idé, seier han til Medier24 og legg til:
– Eg trur ikkje dei får gjort økonomi på det som eit sjølvstendig produkt. Om det er ein repetisjon av det du har lese i veka, så trur eg ikkje det er noko poeng.
Likevel trur han det kan vera ein idé å gi lesaren meirverdi i form av eit VG-innstikk, til dømes.
– Eg har slutta å vera kategorisk, fordi plutseleg fungerer ting. Dette handlar jo om å gi lesaren meirverdi, legg han til.
– Som innstikk kan det gå, då helgemarknaden er ganske stor, seier han vidare.
For lite næringsliv
Wilberg meiner det er eit teikn i tida at stadig fleire aviser forsøker å gå nye vegar i jakta på nye inntekter.
– No er det om å gjera å forsøka seg fram med nye ting og eksperimentera, seier han.
– Næringslivsstoff er det altfor lite av, og avisene er tomme av det. Det vert skrive lite av det i nettaviser, utanom økonomiaviser. Eg trur det kan ha noko for seg, men dei må finna seg ei nisje og dei må differensiera seg, held Wilberg fram.
Medier24 har ikkje lukkast i å få ein kommentar frå sjefredaktør Trygve Hegnar i Finansavisen. Sjefredaktør Amund Djuve i Dagens Næringsliv skriv følgjande i ein kort sms til Medier24:
«Jeg frykter ikke andres vurderinger.»
Trur på lønsemd
Michalsen trur eit papirprodukt kan bli lønsamt for økonominettstaden.
– Me har sett på ulike distribusjonsmodellar, og i verste fall er det gratis merkevarebygging, i beste fall er det lønsamt.
– Men om de ikkje får selt aviser og annonsar?
– Me sit i eit bygg med ei svært lønsam avis, og trur dette kan bli betydeleg lønsamt, seier han.
Han har ikkje tru på at papiravisa er daud med det første, trass i at dei stadige dystre spådommane etter to tiår med massivt opplagsfall hos norske aviser.
– Dagens papiraviser har ein tendens til å bli klipp og lim av siste døgn på nett, men her er det snakk om å laga eit tydeleg og definert produkt. No tenkjer eg høgt, og eg vil understreka ingenting er avgjort, seier han.
For ordens skyld: Gard L. Michalsen var inntil 1. august 2018 daglig leder og ansvarlig redaktør i Medier24.