Good Game-sjef Harald Strømme kan glede seg over ny avtale med Polaris Media.
Gard L. Michalsen
Polaris Media satser på e-sport - kjøper seg inn i Good Game
Mediekonsernet investerer i gamingselskap.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Polaris Media satser på e-sport og går nå inn på eiersiden i Good Game AS, opplyser selskapet.
Mediekonsernet kjøper seg inn gjennom en såkalt rettet emisjon i selskapet, og vil også inngå et strategisk samarbeid. Eierandelen blir dermed på 22 prosent, med en investering på rundt 10 millioner kroner.
Good Game er e-sportselskap som blant annet driver Gamer.no og e-sport-ligaen Telialigaen, og har en medieavtale med TV 2.
– Good Game representerer det viktigste økosystemet for e-sport i det norske markedet, og driver den sterkeste redaksjonelle plattformen for gaming-interesserte gjennom Gamer.no. Vi er imponert over den sterke posisjonen Good Game har tatt, sier Håvard Kvalheim, Konserndirektør prosjekt og forretningsutvikling i Polaris Media.
Good Game-styreleder Harald Strømme er glad for samarbeidet.
– Polaris Media er den perfekte partneren og investoren for Good Game, og tilbyr mer enn bare penger. De har både mediekompetanse vi trenger, kunnskap og interesse for e-sport, og et nettverk av lokale og regionale aviser som allerede dekker Telialigaen og våre turneringer. Vi har bygget Europas største nasjonale liga gjennom å satse på bredde og sterk lokal forankring. Dette er en linje vi kan styrke med Polaris Media på laget, og skape en enda bedre plattform for grasrota i norske e-sport, sier han.