Doritos "Ultrasound"er den mest delte reklamefilmen for Super Bowl 2016.
Det viser en oversikt video ad tech-selskapet Unruly har utarbeidet, basert på delingstall og engasjement i sosiale medier. Se alle filmene lenger ned i saken!
Årets mest delte Super Bowl-film viser en gravid kvinne under en ultralydundersøkelse, mens ektemannen er opptatt med å ‘snacke’ på Doritos.
Filmen har totalt oppnådd893.465 delinger, noe som gjør at den ligger godt foran andreplassen T-Mobiles "Restricted Bling" med sine 346.854 delinger.
Should we air “Ultrasound” during Super Bowl 50? This is 1 of 3 finalists. Vote now at Doritos.com and YOU decide.
Budweiser, som har gått seirende ut i en årrekke, må i år ta til takke med tredjeplassen. "Give A Damn" med Helen Mirren i hovedrollen er blitt delt 301.317 ganger.
Men om filmene er gode, så synker engasjementet, ifølge Unruly:
Til tross for gode tall for Doritos og førsteplassen, og at mange av Super Bowl-filmene ble ‘lekket’ tidligere enn foregående år, viser likevel tallene også en betydelig nedgang i totale antall delinger fra i fjor. De 10 beste reklemefilmene har så langt generert 2,9 millioner delinger delinger på nett – 36 prosent mindre enn de 10 beste i 2015 (4,5 millioner).
Unrulys Super Bowl Top 10 er basert på data fra Unruly Analytics™, som rangerer Facebook og YouTube-videoer etter antall delinger de oppnår via Facebook og resten av bloggosfæren i motsetning til antall visninger.
- Dette anses som en mer sannferdig måling av merkevarers virale suksess, ettersom man fremfor alt måler og rangerer den aktive responsen på innholdet, ifølge selskapet.