Klassekampen og Netlife Design mottar DOGA-merket på torsdag. Foto: Netlife
Klassekampen får anerkjennelse for digitalavis
Klassekampen får DOGA-merket for sin digitale utgave.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Det melder Design og arkitektur Norge (DOGA) i en pressemelding.
Utmerkelsen blir delt ut til Klassekampen og Netlife Design torsdag ettermiddag under DOGA-dagen i Oslo.
– DOGA-merket løfter frem de beste prosjektene der design og arkitektur har bidratt til innovasjon og verdiskaping. Her ligger det mye samfunnsnyttig nyskaping til læring og inspirasjon for andre, sier næringsminister Torbjørn Røe Isaksen ifølge meldingen.
Juryen er ifølge pressemeldingen imponert over den digitale utgaven av Klassekampen, og understreker at dette er mye mer enn bare å sette strøm til papir:
«Selv i en forholdsvis liten organisasjon som Klassekampen, der en snarvei sikkert kan virke fristende, har de vært tro mot sjelen og tatt seg bryet med å brekke om moduler og skalere annonser, og generelt gått grundig til verks for å skape et produkt som inviterer til en god leseopplevelse. Det står det respekt av,» står det i jurykjennelsen.
DOGA-merket, som tidligere het Merket for god design, deles ut årlig til norske arkitektur- og designprosjekter i forbindelse med DOGA-dagen. Utmerkelsen løfter, ifølge pressemeldingen, fram virksomheter og utøvere som har samarbeidet om innovative prosjekter der design og arkitektur skaper samfunns-, miljømessige eller økonomiske verdier.