Resett

Oslo Frp bruker deler av valgkampbudsjett på annonser på Resett og Document

Etter intern uenighet valgte likevel Oslo Frp å legge igjen pengene sine der.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

De to omdiskuterte nettstedene Document og Resett er flere ganger blitt kritisert for å slippe rasistiske ytringer i sine kommentarfelt.

Til tross for dette har Oslo Frp valgt å bruke deler av valgkampbudsjettet sitt på å annonsere på de to nyhetsmediene, skriver Klassekampen. Dette skjedde selv om det skal ha vært intern motstand i valgkamputvalget.

– De største avtalene om annonsering ble tatt opp og diskutert. Det endte med støtte for planen, også for å annonsere på Resett og Document, sier fylkesleder Tone E. Ims Larssen.

– Det var flere i fylkesstyret som påpekte at Resett og Document blir lest av mange som deler våre meninger, sier Larssen, som sier partiet overhodet ikke vil assosieres med rasisme.

– Det stemplet har jeg også jobbet beinhardt for at Frp skal unngå, sier Larsen.

Han forklarer at det opprinnelige valgkamputvalget i partiet måtte byttes ut og derfor tapte flere frister for å kjøpe annonseplass. Annonsebudsjettet på 1,7 millioner vil derfor bli brukt i flere lokalaviser i Oslo, samt Resett og Document.

Powered by Labrador CMS