Vibeke Hansen.

Vibeke Hansen blir ny kommunikasjons­direktør i DNB

Kommer fra samme stilling i Storebrand.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

DNB skriver fredag i en pressemelding at Vibeke Hansen blir ny kommunikasjonsdirektør. Hun erstatter dermed Even Westerveld, som startet i Vipps i mai.

- DNB spiller en helt spesiell rolle i det norske samfunnet, og én av fem bedrifter og nesten annenhver nordmann er kunder. Det er få selskap som er så relevante både for bedrifter og privatpersoner, og som engasjerer så mange i hverdagen, sier Vibeke Hansen i pressemeldingen.

Hun kommer fra stillingen som kommunikasjonsdirektør i Storebrand. Tidligere har hun vært kommunikasjonsdirektør i Microsoft, kommunikasjonssjef i Coca Cola og har også bakgrunn fra Nordea og Burson-Marsteller.

I DNB skal hun lede Media-divisjonen, som håndterer eksternkommunikasjon for hele DNB-konsernet globalt.

- Bankene må være ekstra skjerpet fremover for å møte nye teknologier og konkurranse fra nye aktører, og det skjer samtidig som at kundenes forventninger øker og nye rammebetingelser gjør seg gjeldene. Jeg har lagt merke til at DNB de siste årene har begynt å tenke og oppføre seg mer som et teknologiselskap på områder som kundeopplevelse, innovasjon og måter å jobbe på. Det trigger meg som liker å jobbe både med utviklere og finansfolk, sier Hansen.

Thomas Midteide, konserndirektør kommunikasjon, sier følgende om ansettelsen:

- Finansbransjen blir mer og mer teknologidrevet. Vi er veldig glade for å få med oss Vibeke, som har høy kompetanse på finans og teknologi og er et av de beste talentene i kommunikasjonsbransjen.

- DNB er et av Norges mest omtalte selskaper, og er en viktig del av livet til veldig mange nordmenn. Vi har eksperter på veldig mange områder innen finans, teknologi og sikkerhet, og Vibeke skal fortsette å jobbe med å gjøre all ekspertisen vår tilgjengelig for media og samfunnet.

Powered by Labrador CMS