Even Westerveld er gjest i Pressepodden fra Medier24.
Erik Waatland
Pressepodden
Even Westerveld har fortsatt en høne å plukke med riksjournalister, men hyller samtidig lokalpressen
– Skal du dekke næringslivet, så må du være tett på.
Denne artikkelen er over to år gammel.
I denne utgaven av Pressepodden snakker programleder Erik Waatland med Even Westerveld, som begynte nylig som leder for Marked og Distribusjon i Vipps.
Før det var han i sju år en svært kjent DnB-stemme som kommunikasjonsdirektør - og var på den tiden sterkt delaktig i fortellingen om at pressemeldingen er død og at «content is king», han har sørget for at vi sier ordet Vipps.
– Journalistenes nyhetsdekning har alltid vært god, men forståelsen for de store driverne og de underliggende trendene var på et tidspunkt veldig lav blant de journalistene som generelt sett har vært gode på å dekke næringslivet. Med de satsingene som har kommet nå, så håper jeg at man ikke bare går på børsmeldinger og nyheter dag til dag, men også at man evner å gi folk en økt forståelse av hvordan økonomien fungerer, sier han.
Pressepodden:
En podkast fra Medier24 som tar for seg medier, journalistikk, PR/kommunikasjon, teknologi og sosiale medier.
Du kan følge Pressepodden på Facebook og delta i diskusjoner om episodene.
Podkasten er muliggjort med støtte fra Fritt Ord.
I Pressepodden snakker vi om alt fra innholdsmarkedsføring til pressemeldinger, kunnskapsnivået blant journalistene - og hvordan Vipps skal innta mediebransjen.
- Hør hele sendingen øverst i denne saken eller der du ellers hører lyd, som Spotify, iTunes, Acast eller andre steder.