Baard Haugen og Amund Djuve.

DN Media Group med kraftig resultatvekst

– Det beste året siden DN Media Group ble spunnet ut som et eget konsern i 2021.

Publisert Sist oppdatert

DN Media Group hadde et driftsresultat før av- og nedskrivninger (ebitda) på 103,6 millioner kroner i 2024.  Det skriver de i en pressemelding. 

Dette er en økning fra 39 millioner kroner året før. Konsernets omsetning endte på 938,7 millioner kroner, opp fra 887 millioner kroner i 2023.

– Vi har økt lønnsomhet i de fleste av publikasjonene og tilfredsstillende utvikling i digitale abonnementer, annonser og nettverk. Samtidig har vi hatt kostnadsdisiplin. Sammen bidrar det til et nytt godt kvartal, og det beste året siden DN Media Group ble spunnet ut som et eget konsern i 2021, sier konsernsjef Amund Djuve.

I fjerde kvartal oppnådde DN Media Group et driftsresultat på 30,4 millioner kroner, mot 21,8 millioner kroner i samme periode året før. 

Veksten i heldigitale abonnementsinntekter var på 21,1 prosent sammenlignet med fjerde kvartal 2023. Totalt utgjør heldigitale abonnementer nå 64 prosent av konsernets abonnementsinntekter, opp fra 57,7 prosent året før.

Djuve trekker frem de ansattes innsats som en viktig årsak til resultatforbedringen, men peker også på eksterne faktorer.

– Forbedringene i resultatet kommer hovedsakelig grunnet strålende arbeid gjennom hele organisasjonen. Vi får også drahjelp i form av valutaeffekter, sier han.

Til tross for de positive tallene, understreker Djuve at markedsutsiktene for 2025 er usikre.

– En global handelskrig kan på den ene siden øke behovet for innsiktsfull journalistikk, men på den andre siden føre til lavere vekst og en tøffere finansiell situasjon for våre abonnenter og annonsører. Derfor må vi fortsette å engasjere abonnenter, ta bedre betalt for kvalitetsjournalistikken vår og ha god kostnadskontroll fremover, sier han.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS