Guro Istad

Guro Istad «vender hjem» til mediebransjen

Er ny byråleder for DN Content Studio.

Publisert Sist oppdatert

– Jeg er helt ekstremt glad for å være tilbake i et mediehus. Det synes jeg er så stas. Det er jo litt hjem, sier Guro Istad til Medier24.

Hun er ny leder for DN Content Studio. Der leder hun rundt 10 personer, som jobber med innhold og event for DN Media Group.

Istad har lang erfaring fra Bergens Tidende, samt var leder for Pressens Hus i Oslo. Hun startet i en prosjektstilling hos Media City Bergen, før hun ble PR-rådgiver, senest hos Kime, som er del av Kruse Larsen.

Nå er hun altså «tilbake» i mediebransjen hos DN Media Group. 

– Hva har du savnet mest?

– Pulsen som er i et mediehus, uansett hvilken avdeling man er i. Jeg skal ikke si at det ikke er puls i kom-bransjen, men det er en egen puls og tempo her.

Istad synes hun har kommet inn i en veldig kreativ og innovativ gjeng.

– Så jeg har store forventninger til at vi finner nye måter å engasjere publikum, lesere og seere på, utover å fortsette å levere den gode kvaliteten DN Content Studio er kjent for.

Tonje Nordan og Guro Istad.

Hun skal også samarbeide tett med søsterteamet ders i London, om innholdsproduksjon for de globale publikasjonene i DN Media Group.

DN Content Studio har en portefølje med kunder som NorgesGruppen, NHO, PwC, Sopra Steria, AJ Produkter, Sintef, NTNU, Land Rover og Jacobs. 

– Redaksjonell kompetanse, kommersiell forståelse og kundeorientering er nøklene til å lykkes i dette segmentet. Guro har en profil som passer perfekt til denne lederoppgaven, sier Tonje Nordan, Chief Marketing Officer i DN Media Group.

Byrået leverer alt fra løpende kampanjer og studioproduksjoner til større innholdsprosjekter som DN-teltet under Arendalsuka, Energiscenen på ONS, og partneravtalene til D2-konseptet Ledestjerner og den årlige Gaselle-kåringen, skriver de i en pressemelding.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS