Leder for produksjonsmodeller og partnerskap i TV 2, Jens Cornelius Knudsen, forlater mediehuset.
Det bekrefter han selv overfor Medier24.
Han blir nå administrerende direktør i DMC Norge.
DMC er et medierettighets- og produksjonsselskap som tilbyr kringkastings- og digitale tjenester til medierettighetsbyråer, forbund, ligaer og kringkastere over hele verden.
Knudsen startet i TV 2 tilbake i 1994 og jobbet i kanalen fram til 2007, før han kom tilbake i 2011.
– Det er rart når du har vært der så lenge og hatt det så gøy. Men alt til sin tid. Nå er det kjempestore muligheter og morsomme ting som skal skje i DMC, både i og utenfor Norge, sier Knudsen til Medier24.
Han blir værende i TV 2 fram til 1. september.
Vil savne adrenalinkicket
I løpet av de til sammen 13 årene Knudsen jobbet i TV 2, har han fungert både som produsent, sjefsprodusent og produksjonsdirektør.
– TV 2 har vært et kjempebra sted å være. Her er det tempo, krav og glede i å få lov å skape, forteller Knudsen.
– Hva husker du best i løpet av disse årene?
– Åj, det er ikke lett, svarer han og tenker seg om.
– OL-ene var veldig morsomme. Vi var én av tre redaksjoner som hadde studio inne på Olympic Park i Rio i 2016. Det var morsomt å være med på. Sykkel-VM i Bergen var utrolig morsomt. Hjemmebane-prosjektet som TV 2 har levert nå har vært ekstremt artig.
– Hvordan blir det å ikke lenger være involvert i store mesterskap gjennom TV 2?
– Adrenalinkicket er noe man alltid savner. Det beste med store eventer er at man må gjøre alt forarbeidet godt på forhånd. Når vignetten går, så er det ingen vei tilbake, svarer Knudsen.
Han understreker at han fortsatt skal være med å levere 750 sportsproduksjoner til TV 2, VAR til fotballforbundet og 240 kamper gjennom DMC.
– Det er fortsatt en nerve og adrenalin i å jobbe for DMC, sier Knudsen.
– Får mer til å våkne
– Hvorfor forlater du TV 2?
– Jeg forlater TV 2 fordi jeg har fått et tilbud som er veldig spennende for meg. Jeg har hatt gleden av å få være med på ekstrem mye moro i TV 2. Nå vil jeg være med i DMC, fordi jeg ser at det de skal gjøre, både i Norge og Europa, vil være ekstremt spennende, svarer Knudsen.
– Det er noe ukjent og litt nytt. Det kicker og får meg til å våkne.
I fjor gjennomførte TV 2 en kuttprosess hvor kanalen skulle spare 400 millioner. Det gikk blant annet ut sluttpakketilbud til de ansatte.
Knudsen avkrefter at han har tatt sluttpakke.
– Jeg har ikke tatt sluttpakke. Dette var en helt annen prosess fra min side. Dette skjedde etter sluttpakketilbudene.
– TV 2 har jo kuttet en del. Hvordan ser du for deg TV 2s vei videre?
– Jeg tror TV 2 vil gjøre en del grep som vil ruste dem til mediefremtiden som vi alle går mot. Seerne blir mer fragmenterte, og flere utenlandske aktører spiser av seertilgangen vår, sier Knudsen.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no