Totalmarkedet for strømmetjenester i Norge har økt med nesten 20 prosent på to år, viser ferske tall fra Mediebarometeret.
Totalmarkedet for strømmetjenester i Norge har økt med nesten 20 prosent på to år, viser ferske tall fra Mediebarometeret.

Her er Norges absolutt største strømmetjenester

Disney+ og TV 2 Play vokser mest av alle - og totalmarkedet har økt med nesten 20 prosent på to år, viser ferske tall.

Publisert Sist oppdatert

Nordmenn benker seg foran strømmetjenestene i stadig større grad. Nå har 88 prosent av nordmenn abonnement på en eller flere strømmetjenester. Det viser Norsk Mediebarometer som ble sluppet i dag.

Blant tjenestene som virkelig har skutt fart, dominerer Disney+ og TV2 Play. Fra 2020 til 2023 har Disney+ hatt en formidabel vekst på hele 30 prosentpoeng, med en økning fra 6 til 36 prosent blant nordmenn.

TV2 Play viser også imponerende tall med en økning fra 23 prosent til 40 prosent i samme periode. TV 2 har satset på både sport og norsk innhold, noe de kapitaliserer stort på nå. 

Den nye rapporten viser derimot samtidig at etablerte giganter som Netflix og HBO Max har hatt en mer moderat vekst. Selv om de fortsatt er populære, er det andre som spiser seg inn i det konkurranseprega markedet. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS