Mer satsing på norsk humor, Ex on the Beach på det norske høyfjellet og en ny sterk Baneheia-dokumentar.
Det er blant stikkordene for våren på TVNorge og Discoverys kanaler.
– 2020 har definitivt vært et annerledesår for oss i TV-bransjen, som for resten av Norge og verden. Vår rolle i pandemien er å sørge for en slags normalitet i hverdagen og fortsette å gi folk noe å glede seg til, noe å le av, noe å juble for, og noe å bli rørt av, sier Espen Skoland, operativ leder og ansvarlig redaktør i TVNorge og Discovery Norge.
– Derfor er det gledelig å kunne si at vi har en bugnende og knallsterk underholdningsmeny klar også til våren. Det er bare å si tusen takk til alle våre profiler på skjermen og de fantastiske menneskene som utgjør det norske produksjonsmiljøet, sier Skoland.
Humorsatsingen starter allerede denne måneden med premieren på TV-serien Fjols til fjells, som er løselig basert på kinofilmen, før serier som Hvite gutter, Neste sommer og Brille følger opp.
Det blir også nye runder med Kongen befaler, Alle mot alle, Basic Bitch og Sigurd fåkke pult.
– De er veldig ulike programmer og favner til sammen bredt i befolkningen, sier Magnus Vatn, programdirektør i Discovery Norge.
I tillegg vender Ex on the Beach tilbake, men grunnet koronapandemien er lokasjonen flyttet fra eksotiske strender til den norske fjellheimen.
– Denne gang sender vi like greit den festglade gjengen og hele lasset med ekser til vinterfjellet i Norge og kaller det Ex on the Beach – Afterski. Det kan bli minst like hett i saunaen som på beachen i Brasil, forteller Vatn.
Flere dokumentarer vil også bli sendt, som historien om Martin Pedersen, kalt «Norges største bankraner», samt den mye omtalte dokumentaren om Baneheia-drapene.