Karsten Warholm løp inn til OL-gull i Tokyo. Warholm og de andre utøverne trakk mange seere til rettighetshaver Discovery.
Norske OL-triumfer ga beste måned på tre år for Discovery
– De norske utøverne leverte det enkelte har valgt å kalle tidenes norske sommer-OL, sier kommunikasjonsdirektør Hanne McBride.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Tallene for august viser at Discovery fikk en andel på 24,7 prosent av seerne i den kommersielle målgruppen (20-59 år).
TVNorge hadde andeler på 12,0 prosent i samme målgruppe.
Det betyr at både TV-gruppe og kanal gjør sin sterkeste måned siden vinter-OL i februar 2018, skriver de i en pressemelding.
Sist TVNorge var på samme nivå i august måned, var så langt tilbake som i 2006, da kanalen hadde andeler på 11,9 prosent.
– Å formidle verdens største idrettsarrangement midt i en pågående pandemi med svært strenge smittevernsrestriksjoner, har vært en utfordrende og lærerik øvelse for oss. Da er det ekstra deilig å konstatere at det har gitt resultater, sier kommunkasjonsdirektør Hanne McBride.
– De norske utøverne leverte det enkelte har valgt å kalle tidenes norske sommer-OL, de hanket inn åtte medaljer, satte rekorder og ga oss mange fantastiske TV-øyeblikk.