I Discovery er de ansatte på jobb pålagt å bruke munnbind.

Her må alle de ansatte bruke munnbind: – Fungerer overraskende greit

Discovery har innført strenge smitteverntiltak.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Alle de ansatte i Discovery har siden juni fått beskjed om å bruke munnbind på jobb, skriver Dagens Næringsliv.

Fredag klokken 14 holdt regjeringen en pressekonferanser der det kom nye restriksjoner anbefalinger angående munnbind. 

Kommunikasjonsdirektør Hanne McBride i Discovery forteller at de ansatte i deres bedrift lenge har vært pålagt å bruke munnbind på jobb. 

– Samtidig er de fleste pålagt hjemmekontor. Unntaket er de som er kritisk for driften,  sier hun til Medier24.

– Sette pris på tiltakene

Discovery er et amerikanskeid selskap, derfor er også avdelingen i Norge nødt til å rette seg etter regler fra deres eiere.

– Det viktigste tiltaket vi har gjennomført, er vedvarende, pålagt hjemmekontor for størsteparten av staben. Det er krevende, men fungerer overraskende greit. Så har teamet som jobber med de fysiske fasilitetene våre, stått på hodet for å få på plass utstyr og retningslinjer for alle som jobber på kontoret.

McBride sitter selv på hjemmekontor.

– Jeg har et inntrykk av at munnbindene var uvant i starten, men at for de fleste så har det gått seg greit til. Jeg blir fortalt at de som er på kontoret setter pris på tiltakene som er gjennomført, sier hun.

 

– Strenge rutiner

Kommunikasjonsdirektøren forteller blant annet om pleksiglass, to meter avstand og piler på gulvet som viser hvor man skal gå inn og hvor man skal gå ut.  

– Vi har strenge rutiner. Dette hadde vi både før sommeren og slik har vi hatt det gjennom sommeren også, avslutter hun.

Tidligere denne uken så Discovery seg nødt til å avlyse deres høstlansering. Det fysiske opplegget vil bli erstattet.

Kommunikasjonsdirektør Hanne McBride i Discovery sitter selv på hjemmekontor i disse dager.
Powered by Labrador CMS