Operativ leder i Warner Bros. Discovery Norge, Espen Skoland.

Discovery setter bettingreklame på pause

Etter medietilsynets vedtak har Discovery bestemt seg for å ikke sende bettingreklame på sine kanaler Fem, MAX, Vox og Eurosport Norge.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Vedtaket fra medietilsynet innebærer at TV-distributørene Telenor, Telia, Altibox, RiksTV og Allente må stanse bettingreklame på Discoverys TV-kanaler innen 15. august, skriver Kampanje.

Både Altibox og Telia har klaget på vedtakene, uten å få medhold hos Medietilsynet. Klagene er derfor sendt videre til Medieklagenemnda.

Operativ leder i Warner Bros. Discovery Norge, Espen Skoland, varsler nå at de pauser bettingreklame på sine TV-kanaler.

– Pålegget fra Medietilsynet om ikke å vise spillreklame på enkelte kanaler retter seg mot distributørene, ikke mot oss. Vi vil inntil videre likevel pause denne typen reklame, i tråd med tilsynets vedtak, sier Skoland.

Direktør for juridisk og regulatorisk avdeling i Medietilsynet, Hanne Sekkelsten, sier at nyheten er svært gledelig.

Powered by Labrador CMS