Trond Fausa Aurvåg og Ine Jansen er blant profilene i TVNorges blodige julekalender.

Mens familiemedlemmene dør som bare det, blir «Jul i Blodfjell» stadig mer levende: Nå har 750.000 fått med seg første episode

- Jul i Blodfjell har gitt Dplay et skikkelig løft, sier Espen Skoland.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Årets julekalender fra Discovery og TVNorge, «Jul i Blodfjell», har blitt en stadig større suksess. Og forteller stadig mer om fremtidens seervaner: 

For mens første episode fikk 335.000 seere på førstegangsvisning lineært, har den inkludert repriser og ikke minst nett-TV fått til sammen 746.000 seere. 

Mens det meste på Dplay til nå har kostet penger, er denne serien lagt ut åpent for alle - men til gjengjeld med reklame før episodene. Antall seere på strømming har ikke passert det lineære tallet inkludert opptak og repriser, men det er ingen tvil om at serien har gitt Discovery et solid digitalt fraspark. 

Kommunikasjonsdirektør Espen Skoland sier det slik: 

– Jul i Blodfjell har gitt Dplay et skikkelig løft. Vi er ganske ferske når det gjelder å tilby innhold gratis digitalt, med reklamepauser,  så det er gøy å lykkes når vi først flesker til.

– Serien har fått en knallstart, og vi ser at episodetallene bygger på seg dag for dag. Miksen av humor og julekalender er typisk TVNorge, noe som gjør det ekstra hyggelig å lykkes, sier han videre. 

 

 

1. gang lineært

Total Screen Rating

Episode 1

335 000

746000

Episode 2

351000

724 000

Episode 3

365000

694000

Episode 4

304000

591000

Episode 5

294000

573000

Episode 6

293000

540000

 

Totalsnittet for de seks første episodene er nå på 636.000 seere. Men det kommer til å øke - etterhvert som stadig flere begynner «fra start» og ser seg gjennom serien. 

Og det går ganske fort, ettersom episodene er bare 11 minutter lange. Men det er heller ikke «nytt», understreker Skoland:  

– Julekalenderformatet med daglige korte episoder er skreddersydd for mobil og digitale enheter, selv om det ikke er noe nytt for oss. Vi har jo laget humoristiske julekalendere, i akkurat samme format, siden 2001, sier Skoland.

- Det nye er bare hvordan vi tilbyr innholdet vårt. Det viser jo at man ikke nødvendigvis må finne opp alt kruttet på nytt selv om befinner oss midt i et teknologisk hamskifte, mener han. 

 

En liten smakebit fra serien: 

Jul i Blodfjell

Komikk, julestemning og mystiske drapsgåter gir en helt ny vri på den tradisjonelle adventskosen. Bli med på juleforberedelsene hos familien Soot når TVNorge og Dplay Norge inviterer til Jul i Blodfjell!

Posted by TVNorge on 22. november 2017

 

Powered by Labrador CMS