I Discovery sin ledergruppe har de like mange kvinner som menn: – Det handler om vilje

Discovery-sjef Tine Austvoll Jensen mener mangfold handler om mer enn kvotering. – Det ligger en reell finansiell verdi i å ha mangfold i organisasjonen sin.

Publisert

Stadig flere av de store aktørene i norsk mediebransje jobber med å øke mangfoldet i ledergruppene og blant de ansatte i organisasjonen. 

Forrige uke skrev vi om at TV 2 jobber knallhardt for å bedre kjønnsbalansen i mediehuset – og at ledergruppen til Olav T. Sandnes består av tre kvinner og sju menn.

Hos konkurrenten Discovery har toppsjef Tine Austvoll Jensen tatt grep allerede – og har siden 2017 hatt like mange menn som kvinner i ledergruppen sin.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Månedlig
Første mnd til kr 1
deretter 189,- pr mnd

Kjøp

Årlig
12 mnd abonnement for 1899,-

Kjøp

Powered by Labrador CMS