Dropp Reveal
Marius har testet Reveal, en snedig løsning for automatisering av Facebook-annonsering. Snedig, men ikke verdt det.
Da får du mer igjen for de samme pengene om du bruker det på et Snapchat-filter, slik vi gjorde under Social Media Days.
Julie Bergans kraftige oppgjør mot netthets
TV 2 Nyhetskanalens innslag 7. februar med Julie Bergan som «tar et kraftig oppgjør mot netthets» var mest av alt et 5 minutters reklameinnslag for ny plate og turne. Var innslaget et brudd på Vær Varsom Plakaten? MediaPuls tar debatten.
Altfor få kvinner jobber med IT og teknologi. Det vil Elle gjøre noe med
Motemagasinet Elle inviterte kvinner til en spennende, inspirerende, lærerik og eksklusiv teknologi-konferanse for å få flere kvinner til å interessere seg for teknologi og IT. Det er et svært gledelig initiativ.
Discovery og TV Norge gjør sitt beste for å ødelegge OL-festen
Eurosport og TV Norge sin OL-dekning preges av uhorvelig mye reklame, kleine overganger, produktplasseringer og en elendig brukeropplevelse på en helt hysterisk dårlig app. Den er så dårlig at Medietilsynet bør vurdere å gi bøter.
Sosiale medier siden sist:
- Twitter med sitt første overskudd
- Instagram tester ny netthandel-løsning
- EU tvinger håndhevelse av 13-års aldersgrense
- Facebook ruster opp i Norge – henter DNBs direktør for sosiale medier
- Halvparten har forlatt Instant Articles
- Facebook i strupen på YouTube
- YouTube tar (et slags) ansvar for innholdet
- Get har endelig dukket opp på Facebook – etter kun 10 år i “tenkeboksen”
Nyttige lenker:
Takk for at du lytter til MediaPuls
Har du forslag til temaer og saker vi bør ta opp i MediaPuls, så kan du komme med de via vår åpne sendedisposisjon på bit.ly/MediaInnspill.
Du finner Hans-Petter og Marius på HansPetter.info og Helt.Digital. Vi hadde satt veldig stor pris på om du vil abonnere og rate oss på iTunes. Alle episoder legges ut fortløpende med lenker til alt vi har snakket om på Mediapuls.no.