MediaPuls episode 92: Ingen umiddelbar suksess med Facebooks umiddelbare artikler. Vi snakker med Ola Stenberg om saken

PODKAST: Facebook Instant Articles skulle forandre Internett og gjøre Google til en annenrangs søkemotor. Så langt kan det se ut som endringene lar vente på seg.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Mens norske mediehus merker liten eller ingen forskjeller etter at de tok i bruk Facebook Instant Articles, kan flere amerikanske nettaviser slå i bordet med langt større engasjement og delinger. Men gir det mer «kling i kassa»?

MediaPuls tok en prat med VGs digitalredaktør Ola Stenberg for å høre mer om deres erfaringer med Facebooks lynraske publiseringstjeneste. Stenberg hadde tatt med seg familien til fjells i anledning av høstferien, og måtte ta samtalen ute i høstvinden.

Foruten Facebook Instant Articles, kommer vi innom et dødsfall blant de sosiale nettverkene. Twitter ruller ut Moments for alle og Facebook fortsetter å kopiere Snapchat.

Hør på MediaPuls via 

[soundcloud url="https://api.soundcloud.com/tracks/285748935" params="color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false" width="100%" height="166" iframe="true" /]

Nyttige lenker:

MediaPuls presenteres på Medier24 i samarbeid med podkasterne Hans-Petter Nygård Hansen og Marius Karlsen. Besøk også mediapuls.no.

Powered by Labrador CMS