
MediaPuls episode 92: Ingen umiddelbar suksess med Facebooks umiddelbare artikler. Vi snakker med Ola Stenberg om saken
PODKAST: Facebook Instant Articles skulle forandre Internett og gjøre Google til en annenrangs søkemotor. Så langt kan det se ut som endringene lar vente på seg.
Mens norske mediehus merker liten eller ingen forskjeller etter at de tok i bruk Facebook Instant Articles, kan flere amerikanske nettaviser slå i bordet med langt større engasjement og delinger. Men gir det mer «kling i kassa»?
MediaPuls tok en prat med VGs digitalredaktør Ola Stenberg for å høre mer om deres erfaringer med Facebooks lynraske publiseringstjeneste. Stenberg hadde tatt med seg familien til fjells i anledning av høstferien, og måtte ta samtalen ute i høstvinden.
Foruten Facebook Instant Articles, kommer vi innom et dødsfall blant de sosiale nettverkene. Twitter ruller ut Moments for alle og Facebook fortsetter å kopiere Snapchat.
Hør på MediaPuls via
[soundcloud url="https://api.soundcloud.com/tracks/285748935" params="color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false" width="100%" height="166" iframe="true" /]
Nyttige lenker:
- Skuffet over Facebook-produkt (DN)
- Mobilt internett er i ferd med å bli en kjedelig RSS-feed (HansPetter.info)
- Naivt å satse på Facebook og Instant Articles? (HansPetter.info)
- Instant Articles kommer til å forandre Internett og kommer til å gjøre Google til en annenrangs søkemotor over natten (Kampanje)
- How Instant Articles are stacking up the engagement (NewsWhip)
- Meerkat er død (TechCrunch)
- Twitter ruller ut Moments til alle (Social Media Examiner)
- HideMyAss VPN-tjeneste (HideMyAss)
- Disconnect Me VPN-tjeneste (Disconnect.me)
- Facebook tester ut en clone av Snapchat i Messenger (The Verge)
MediaPuls presenteres på Medier24 i samarbeid med podkasterne Hans-Petter Nygård Hansen og Marius Karlsen. Besøk også mediapuls.no.