
MediaPuls episode 93: Vi ser nærmere på mediehusene som har tatt det digitale spranget
PODKAST: Hva kjennetegner dem som lykkes? Det blir også nytt fra sosiale medier, og hvilke nyheter som engasjerte oss mest.
I episode 93 ser vi nærmere på mediehus som har tatt det digitale spranget. Mediehus som kutter i papiravisen, reduserer frekvens, og som satser mer eller mindre alt av ressurser på digitale plattformer.
I tillegg har det også dukket opp flere spennende heldigitale satsninger som gir veldig gode brukerinntekter. Både i Norge, Norden og verden forøvrig.
Norske Storyboard holder oversikt over hvilke saker i mediene og blant bloggere som engasjerer oss mest. Nå som september er historie, ser vi tilbake på måneden som gikk, på hvilke saker som engasjerte oss mest – og på hvilke type saker dette var.
I spalten «sosiale medier siden sist» tar vi nærmere kikk på skepsisen til reklame i sosiale medier, i tillegg til en av ukens kanskje store Facebook-nyheter;
Facebook at Work nå vil rulles ut til «alle» 10. oktober.
Hør på MediaPuls via
[soundcloud url="https://api.soundcloud.com/tracks/286204218" params="color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false" width="100%" height="166" iframe="true" /]
Nyttige lenker:
- The Pittsburgh Tribune-Review kutter papirutgaven fra 30. november og sier opp 106 ansatte (Poynter)
- De Correspondent i Nederland fikk inn 14 millioner kroner på 30 dager i folkefinansiering (Medium)
- The Dallas Morning News opplever digital vekst som overstiger fallet i papirinntektene (A. H. Belo)
- Disse nyhetene engasjerte oss mest i september i sosiale medier (Storyboard)
- Disse bloggpostene engasjerte oss mest i september i sosiale medier (Storyboard)
- Scandals: Last Week Tonight with John Oliver (YouTube)
- Svensker og dansker mest skeptiske til reklame i sosiale medier (iNews)
- 7 av 10 nordmenn misliker reklame på Facebook (Dagens Næringsliv)
- Facebook gir deg muligheten til å lagre lenker og video fra Messenger (SocialMediaToday)
- Franz er en gratis meldingsapp som kombinerer mange populære meldingstjenester(MeetFranz)
- Facebook ruller ut Facebook at Work 10. oktober (TechCrunch)
MediaPuls presenteres på Medier24 i samarbeid med podkasterne Hans-Petter Nygård Hansen og Marius Karlsen. Besøk også mediapuls.no.