NJs nye logo.
Illustrasjon: NJ
Dette er NJ sin nye logo
Norsk Journalistlag presenterte sin nye visuelle identitet onsdag.
Under NJs årlige tillitsvalgkonferanse onsdag lanserte de sin nye visuelle identitet.
– Det er veldig gøy å presentere en ny visuell identitet for organisasjonen, sier sekretariatsleder Hilde Tretterud i en pressemelding.
Nye nettsider vil også bli lansert senere i vinter. Både identiteten og nettsidene er utviklet i samarbeid med Dinamo Design.
Ifølge Journalisten bruker NJ 1,5 millioner kroner på den nye visuelle identiteten.
Identiteten er ifølge NJ inspirert av ideen om en ramme rundt Vær Varsom-plakaten.
– Det var et stort behov for en visuell identitet som fungerer bedre på digitale flater og i sosiale medier. Vi må også treffe flere målgrupper, ettersom de yrkesgruppene som deltar i den redaksjonelle produksjonen er mer mangfoldig enn før, sier Tretterud.
– Nå har vi fått virkemidler som gjør det lettere å kommunisere bedre, med flere, samtidig som det skal bli tydeligere at Norsk Journalistlag er avsender.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no