NJs nye logo.

Dette er NJ sin nye logo

Norsk Journalistlag presenterte sin nye visuelle identitet onsdag.

Publisert Sist oppdatert

Under NJs årlige tillitsvalgkonferanse onsdag lanserte de sin nye visuelle identitet.

– Det er veldig gøy å presentere en ny visuell identitet for organisasjonen, sier sekretariatsleder Hilde Tretterud i en pressemelding.

Nye nettsider vil også bli lansert senere i vinter. Både identiteten og nettsidene er utviklet i samarbeid med Dinamo Design.

Ifølge Journalisten bruker NJ 1,5 millioner kroner på den nye visuelle identiteten.

Identiteten er ifølge NJ inspirert av ideen om en ramme rundt Vær Varsom-plakaten.

– Det var et stort behov for en visuell identitet som fungerer bedre på digitale flater og i sosiale medier. Vi må også treffe flere målgrupper, ettersom de yrkesgruppene som deltar i den redaksjonelle produksjonen er mer mangfoldig enn før, sier Tretterud.

– Nå har vi fått virkemidler som gjør det lettere å kommunisere bedre, med flere, samtidig som det skal bli tydeligere at Norsk Journalistlag er avsender. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS