Krister Ross bytter beite.

Fra Mediacom til gründerbyrå: Krister Ross blir partner i Digital Opptur

- Spesialiserte byråer vil spille en stadig viktigere rolle, mener han.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Krister Ross gir seg som Head of SEO i Mediacom, hvor han har jobbet siden høsten 2016.

Han går fra et av Norges største mediebyråer til et av mange små «up and coming»-selskaper, og blir partner i Digital Opptur. 

- Spesialiserte byråer som har ekspertise innen digital markedsføring og analyse vil spille en stadig viktigere rolle for de som skal lykkes digitalt. Å få være med på å bygge opp dette er noe jeg alltid har hatt et sterkt ønske om, og muligheten til å være med som partner er svært motiverende, sier Ross.

Han har allerede startet i Digital Opptur hvor han skal jobbe bredt som Head of Customer Success.

- Det betyr at han skal jobbe tett med kunder for at de skal lykkes helt fra å definere målene, samle inn nødvendig data, prioritere kanaler og jobbe aktivt for å nå målene, heter det i en melding om jobbskiftet.

Erik Storm er daglig leder og gründer av selskapet, som ble stiftet for rundt ett år siden - og melder om mange kunder innen bransjer som reiseliv, industri, bolig, skjønnhet og mote. Og med ny partner på laget ser Storm fram mot videre vekst: 

- Vi er opptatt av å hjelpe kundene med å skape verdier og lønnsomhet og Krister skal være med på å prioritere sammen med kundene for å skape verdier. Det er viktig å kunne se både det store bildet samtidig som vi jobber med detaljene som bidrar, sier Storm. 

Han melder om overskudd allerede første driftsår, og skal nå bruke det til å satse enda hardere videre: 

- Bare i løpet av noen måneder har vi ansatt fire personer. Og at vi klarer det over drift, uten gjeld, samtidig som vi går i overskudd - det er jeg veldig stolt av, sier Storm.

 

 

Powered by Labrador CMS