Paal Fure, administrerende direktør i Dentsu Aegis Network.

Byrågruppen Dentsu Aegis ber alle 300 ansatte om å jobbe hjemme om de kan

– Vi ser det som selvsagt at vi som markedsleder og foregangsaktør er aktivt med på en høyst nødvendig nasjonal dugnad, sier administrerende direktør Paal Fure.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Byrå- og konsulentselskapet Dentsu Aegis har i dag 326 ansatte i Oslo og Bergen og eier byrånettverkene Carat, Vizeum, RED dentsu x, Isobar, iProspect, MKTG og Isobar.

Nå varsler Paal Fure at de tar grep i disse koronatider. Samtlige ansatte får, som kan, blir bedt om å holde hjemmekontor. I en melding skriver de at de endrer arbeidsform til «Flex Modus» av hensyn til folkehelsen, hensynet til ansatte og deres nettverk – samt ikke minst for kundene.

– Vi ser det som selvsagt at vi som markedsleder og foregangsaktør er aktivt med på en høyst nødvendig nasjonal dugnad for å gjøre vårt for å bidra konstruktivt i denne veldig krevende situasjonen, opplyser administrerende direktør Paal Fure i Dentsu Aegis Network i en melding.

Han sier at det i praksis betyr at de oppfordrer alle sine over 300 ansatte som til å utføre arbeidet sitt hjemmefra dersom at dette ikke medfører en  vesentlig ulempe for kundene kunder. I tillegg innebærer det:

  1. De som trenger å jobbe deler av dagene i deres kontorer sprer seg for å unngå at de sitter tett på hverandre.
  2. Det er flexibel tilstedeværelse på kontoret for å unngå offentlig transport i travle tider på døgnet. 
  3. Fra nå deltar ingen av deres ansatte på fysiske møter - så sant ikke det er av avgjørende betydning – de bruker heller digitale plattformer eller telefon. 
  4. Ingen av deres ansatte deltar på større konferanser, seminarer, sosiale sammenkomster eller andre arrangementer. 
  5. Fra i dag velger de å ikke bruke personalrestaurantene i Oslo og i Bergen.

– Det er avgjørende betydning at vi i Dentsu er løsningsorienterte og aktivt hjelper næringslivet med å holde hjulene i gang og sørge for at det er så godt som business as usual for kundene våre. Konsekvensene av handlingslammelse er uhyggelige. Om vi vi eller andre aktører i markedet reagerer for tidlig med for sterke virkemidler, for ettertiden avgjøre. Vi er trygge på at vi gjør det rette ut fra hva vi vet, og i samråd med alle ledere og verneombud har vi funnet gode løsninger som skaper resultater for våre kunder – selv om det er en situasjon vi ikke har opplevd maken til, avslutter Paal Fure.

Powered by Labrador CMS