Sprer det gode budskap på trikken: Kirken bruker 130.000 kroner på reklamekampanje for dåpen
Vil snu fallende trend. - Høres ikke ut som en kampanje som vil flytte fjell, sier reklamemann Kjetil Try.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Oslo (NTB): Reklameplakater for dåp vil fra denne uka være å se på Oslos busser, trikker og T-baner.
Den norske kirke har brukt 130.000 kroner på kampanjen.
Det skriver Vårt Land.
Andelen døpte i Kirken utgjorde i fjor 57,8 prosent av barna som ble født her i landet, noe som er en nedgang på 1,5 prosentpoeng fra året før. Og det er altså dette kirken nå vil snu.
– Vi har gjort veldig mye av arbeidet selv, og har bare fått litt ekstern hjelp med designet på slutten. Samtidig fikk vi en god avtale med Oslo Sporveier, sier kommunikasjonsrådgiver Finn Folke Thorp i Kirkelig fellesråd i Oslo til Vårt Land.
– Med denne kampanjen vil vi formidle glimt av hva dåp er med ord og bilder, sier biskop Ole Christian Kvarme.
Reklame-nestor Kjetil Try er usikker på om det er nok med reklameplakater for å påvirke folk til dåp.
– Det høres ikke ut som en kampanje som vil flytte fjell eller gjør at folk løper i hopetall til kirken. Det er ikke så lett heller, når det er sagt, sier Try til avisen. Han understreker at han synes det er vanskelig å være bastant uten å ha sett kampanjen.