I forrige uke noterte nemlig Dagsnytt 18 seg for hele tre bestenoteringer på samme uke.
Aller best - og ny «all time high» for programmet - var torsdag 5. november med et snittall på 379 000 seere, og en markedsandel på 43 prosent.
Både onsdag 4. november og fredag 6. november hadde hver et snitt på 349 000 seere, noe som gir en andel på 42 prosent.
Den forrige bestenoteringen for programmet var 334 000 seere, og stammer fra 24. mars i år.
– Dette er en anerkjennelse av at Dagsnytt 18 er blitt et program som favner bredt, og når ut til veldig mange, sier programleder Espen Aas til Medier24.
– Det er veldig hyggelig at nesten halvparten av de som så på norsk TV på torsdag, så på oss, sier han.
Kjørte ren USA-sending
Fellesnevneren for alle tre bestenoteringene i forrige uke var at samtlige program hadde tungt preg av presidentvalget.
Onsdagens program var viet i sin helhet til valget, mens det i torsdagens og fredagens program utgjorde rundt halvparten av innholdet.
– Vi er først og fremst et debattprogram. Men fordi det skjedde så mye rundt presidentvalget, så ble det også en del løpende nyheter underveis i programmene. Det ble en slags hybrid med det vanlige Dagsnytt 18-formatet, sier Aas.
Han forteller at redaksjonen gjorde grundige vurderinger i forkant.
– Vi brukte mye tid på å finne den riktige sammensetningen. Onsdagen var en ren USA-sending, men vi hadde også mye annet stoff de andre dagene. Jeg føler miksen satt bra, sier Aas.
Der blir de også værende inntil videre, forteller Aas. Men han er uansett ikke så bekymret for seerflukt den dagen de vender tilbake til NRK 2.
– For to uker siden hadde vi én dag hvor vi ble flyttet over til NRK 2. Da var ukesnittet på mellom 210 000 og 220 000 seere, men den dagen på NRK 2 hadde vi 179 000 seere, sier han.
– Jeg tror flere nå har vent seg til Dagsnytt 18 som en daglig rutine, uansett hvilken kanal det måtte gå på, sier Aas.