Omsetningen endte på 318,3 millioner kroner. Det tilsvarende tallet for samme periode i 2018 var 331 millioner kroner. Driftsresultatet før avskrivninger endte på sin side på 5,3 millioner kroner - sammenlignet med 11,4 millioner for tilsvarende periode i 2018.
Det totale årsresultatet for hele 2019 endte på minus 38,6 millioner kroner - mot 14,8 millioner kroner i 2018.
Konsernsjef Hege Yli Melhus Ask i NHST Media Group erkjenner at det er dårlige tall, men hun mener likevel det er grunn til optimisme for 2020.
– 2019-resultatet er svakt. Det er det ingen tvil om. Men det som er positivt er utviklingen og det underliggende resultatet, sier hun til Medier24.
– Vi ser også en god utvikling i inntektene fra de digitale abonnementene. Vi er godt rustet for tiden fremover, sier hun.
NHST Media Groups lokaler i Oslo, med blant annet Dagens Næringsliv og Morgenbladet.Jan Magnus Weiberg-Aurdal
Ask påpeker at det primært er engangskostnadene knyttet til fjorårets nedbemanning som sørger for det dårlige resultatet. I fjor høst ble hele 25 årsverk i Dagens Næringsliv kuttet, mens også Morgenbladet var gjennom kutt.
Lavere annonseinntekter for de nordiske publikasjonene spiller også inn.
– Ser man bort fra engangskostnadene, så er det en bedring på 23 millioner. Sluttpakkene utgjorde totalt i 2019 43 millioner kroner, og i fjerde kvartal 22 millioner kroner, sier Ask.
– Sett bort fra de kostnadene så hadde vi endt på 4 millioner i pluss, påpeker hun.
Ask innrømmer likevel at 2019 var et svært tøft år for konsernet.
– 2019 var et utfordrende år. Jeg er både imponert og stolt av medarbeiderne våre. De har klart å stå i det, og samtidig levert veldig god journalistikk og brukeropplevelser, sier Ask.