Omsetningen endte på 318,3 millioner kroner. Det tilsvarende tallet for samme periode i 2018 var 331 millioner kroner. Driftsresultatet før avskrivninger endte på sin side på 5,3 millioner kroner - sammenlignet med 11,4 millioner for tilsvarende periode i 2018.
Det totale årsresultatet for hele 2019 endte på minus 38,6 millioner kroner - mot 14,8 millioner kroner i 2018.
Konsernsjef Hege Yli Melhus Ask i NHST Media Group erkjenner at det er dårlige tall, men hun mener likevel det er grunn til optimisme for 2020.
– 2019-resultatet er svakt. Det er det ingen tvil om. Men det som er positivt er utviklingen og det underliggende resultatet, sier hun til Medier24.
– Vi ser også en god utvikling i inntektene fra de digitale abonnementene. Vi er godt rustet for tiden fremover, sier hun.
Ask påpeker at det primært er engangskostnadene knyttet til fjorårets nedbemanning som sørger for det dårlige resultatet. I fjor høst ble hele 25 årsverk i Dagens Næringsliv kuttet, mens også Morgenbladet var gjennom kutt.
Lavere annonseinntekter for de nordiske publikasjonene spiller også inn.
– Ser man bort fra engangskostnadene, så er det en bedring på 23 millioner. Sluttpakkene utgjorde totalt i 2019 43 millioner kroner, og i fjerde kvartal 22 millioner kroner, sier Ask.
– Sett bort fra de kostnadene så hadde vi endt på 4 millioner i pluss, påpeker hun.
Ask innrømmer likevel at 2019 var et svært tøft år for konsernet.
– 2019 var et utfordrende år. Jeg er både imponert og stolt av medarbeiderne våre. De har klart å stå i det, og samtidig levert veldig god journalistikk og brukeropplevelser, sier Ask.