MediaPuls episode 63: #Appfail-maraton fra Forbrukerrådet. Og gratis plattform fra Schibsted?

PODKAST: SKAM, Dagens Næringsliv, Forbrukerrådets #Appfail og Schibsteds nye medieplattform.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Hans-Petter er i godt humør, til tross for at Dagens Næringsliv ikke ønsker å bidra til å gjøre brukeropplevelsen bedre. Dagbladet har spurt Hans-Petter om SKAM, uten at han har så mye fornuftig å si om selve ungdomsserien. Derimot viser SKAM veien for hvor medieutviklingen går – mot Internett, som med alt annet.

Marius er bekymret for krigsretorikken til Schibsted, og har fått bekymringene sine på «trykk»hos Aftenposten, og Forbrukerrådet har fullført sin live-sending av «Terms and Conditions» for de typiske appene som er å finne på de fleste smarttelefoner i Norge.

MediaPuls tok praten med fagsjefen i Forbrukerrådet, Finn Myrstad, for å høre mer om bakgrunnen for viral-suksessen #Appfail.

Hva gjelder sosiale medier, har Facebook åpnet for å lage «minutt-for-minutt»-TV, og Twitter har avslørt sin største endring i løpet av de siste ti årene.

Hør på MediaPuls via 

[soundcloud url="https://api.soundcloud.com/tracks/265884474" params="color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false" width="100%" height="166" iframe="true" /]

Nyttige lenker:

MediaPuls presenteres på Medier24 i samarbeid med podkasterne Hans-Petter Nygård Hansen og Marius Karlsen. Besøk også mediapuls.no.

Powered by Labrador CMS