Foto: innovasjon Norge

Den danske avisa Politiken avbryter samarbeidet med Innovasjon Norge etter «klokke-bløffen»

– Vi vil ikke samarbeide med noen som fører oss bak lyset, sier reiseredaktør Tina Krongaard ifølge Dagbladet.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Avgjørelsen til Politiken kommer etter at det ble kjent at den verdensomspennende historien bak Innovasjon Norges reklamekampanje om Sommarøy i Troms viste seg å være falsk. Det melder de selv. I Norge var det Dagbladet som først meldte om saken.

– Vi vil ikke samarbeide med noen som fører oss bak lyset. Hvor lenge det varer, har vi ikke besluttet, men vi kommer ikke til å samarbeide med dem foreløpig, sier reiseredaktør Tina Krongaard ifølge Dagbladet.

I Politikens opprinnelige sak er det nå lagt inn en beklagelse. Tittelen er nå endret til «Dette er en falsk historie, som Politiken har trukket tilbake».

– Innovasjon Norge skal være en åpen, transparent og pålitelig aktør, og derfor tar jeg denne saken svært alvorlig. På vegne av Innovasjon Norge vil jeg gi en uforbeholden beklagelse. Dette skal ikke skje igjen, skrev administrerende direktør Håkon Haugli til Dagbladet.

Powered by Labrador CMS