Ansvarlig redaktør og administrerende direktør Magne Lerø i Medier og Ledelse.
Erik Waatland
SISTE: Medier og Ledelse kjøper fagbladet Convenience
– Det vil bli vekst i dette markedet når vi kan riste koronaen av oss, sier daglig leder og eier, Magne Lerø.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Medier og Ledelse som blant annet gir ut Dagligvarehandelen og Matindustrien, overtar fagbladet Convenience som retter seg inn mot kiosker, bensinstasjoner, gatekjøkken og hurtigmatsteder.
- Når vi først er inne i dagligvarebransjen, matindustrien og hotel- og restaurantbransjen gjennom magasinet Reiseliv, er veien kort over til å dekke handels- og serveringssteder vi benytter oss av når vi er på farten, sier eier og daglig leder, Magne Lærø.
Og legger til:
– Det vil bli vekst i dette markedet når vi kan riste koronaen av oss, sier Magne Lerø, som er eier og daglig leder.
Convenience har i flere år vært gitt ut at Ask Media og da under navnet Fast Food. De siste årene har magasin og nettsted blitt gitt ut av Acom Media der redaktør og daglig leder Karine H. Henriksen også er inne på eiersiden.
Henriksen fortsetter som redaktør for Convenience og som fagredaktør for dette stoffområdet i Dagligvarehandelen.
- Jeg ser mange muligheter ved å komme inn redaksjonen i Dagligvarehandelen. Jeg har stor tro på fagpressen framover når vi kan operere i sammenhenger der vi kan ta ut synergier og spisse oss mot det markedet vi vil nå.