I en pressemelding fra Suburbia Reklamebyrå forteller byråsjef Jarl André Vethe at byrået starter en egen underavdeling for retail content marketing:
Og med på laget er tidligere Aller-redaktør Terje Johansen. Vethe forteller dette om ambisjonene:
- Nå kan vi tilby en kontinuerlig strøm av relevant kvalitetsinnhold til en kostnad som er bedre avstemt med de digitale flatenes forretningsmessige betydning. Terjes store nettverk og bakgrunn fra redaksjonelle medier gir kundene tilgang til journalister, redaktører, fotografer og filmfolk som har kompetanse innenfor kundenes stoffområder, og som evner å skape innhold som fenger, sier Vethe.
Johansen kommer fra jobben som ansvarlig redaktør for nisjenettstedene til Aller Media.
Han har lang erfaring som redaksjonell leder fra blant annet dagbladet.no, Scandinavia Online, Propaganda, DinSide, KK.no, Seher, Topp.no, Lommelegen, ITAvisen og Digi.
- Alle kan publisere en oppskrift eller fortelle hvor flotte produkter de har. Men å skape engasjement og gjentatt relasjon til leseren samtidig som du skaper verdi for merkevaren, krever at du gjør hjemmeleksen før du går i gang med å publisere, sier Johansen.
Som morselskapet vil også Story by Suburbia vil sikte seg inn mot kjeder og varehandel.
Terje Johansen, som ikke er helt ukjent med reklamebransjen, både som kunde og fra sin tid som redaktør i Propaganda, er ikke redd for at det er mange som etablerer seg med content marketing for tiden.
- Dette er et område som står foran en stor vekst. Det vil nok bli en avskalling, men de som leverer verdi for kunden vil vokse. Jeg er overbevist om at vi har det som skal til for å være vinnerne i dette markedet, sier Johansen.