Egmont Publishing / Petter Berg
Egmont styrker seg på content marketing: Knut Christian Moeng blir kreativ leder
Kommer fra redaktørjobb i ukebladet MANN.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Content Marketing-divisjonen i Egmont Publishing har ansatt Knut Christian Moeng som kreativ leder. Og de fortsetter å vokse, melder forlaget mandag:
- Denne mannen har jeg jaktet på, sier Nina Wergeland, leder for Content Marketing i konsernet i en melding:
- Knut Christian Moeng har en unik kreativ teft og vet hvordan man skaper gode redaksjonelle konsepter som trigger målgruppen. Han behersker alle medieflater. I tillegg har han stor forbrukerinnsikt. Hans innovative og meget dyktige redaksjonelle hode er en sentral brikke i vår Content Marketing-satsning, sier Wergeland.
Ifølge meldingen har Moeng bred bakgrunn, senest som redaktør i MANN:
- Tidligere var han redaktør i magasinet C! samt journalist i Her & Nå. Han har også vært musikksjef og programleder i NRK P3 og MTGs ungdomskanal ZTV.
Knut Christian Moeng selv sier følgende:
- Det skal bli utrolig spennende å være med på videreutviklingen av Egmont Publishings CM-avdeling sammen med den dyktige og inspirerende gjengen som allerede spiller på laget. Jeg håper jeg kan gi et solid bidrag med den journalistiske erfaringen jeg har. Egmont skal helt klart ikke være noen hvem som helst i CM-segmentet, og jeg håper jeg kan være med å gjøre det slik at vi blir best i klassen.
Det siste året har content marketing-enheten i Egmont Publishing hatt sterk generisk vekst og styrket seg gjennom oppkjøp. Egmont Publishing eier nå majoritetsandeler i Bonzaii samt i digitalbyrået Sempro.
- Moeng tiltrer stillingen så snart som mulig, heter det i meldingen.