MediaPuls episode 56: Tidenes kutt hos TV 2, men også tidenes gigantiske potensiale

PODKAST: TV2 slipper ikke unna digitaliseringens nådeløse fremtreden. Nå skal det kuttes og omstilles. Ingen bransjer slipper unna.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Hans-Petter er lei seg for at SoundCloud sin RSS-feed ikke fungerte som den skulle sist søndag, og frustrert over at bransjeorganisasjonen INMA sine nettsider fortsatt ikke er mobiltilpasset i 2016. Og at Norges eneste IT-avis reklamerer for ny pålogging til eAvis.

Og over at Facebook Instant Articles og Google AMP gjør nettsider til kjedelige, statiske og passive. Til rene RSS-feeds.

NRK er glade for at de ikke trenger å øke lisenskostnaden for deg og meg med mer enn 30 kroner, og forklarer den beskjedne veksten med kostnadsreduksjon som følge av FM-slukkingen. Kostnaden for deg og meg blir derimot langt mer enn 30 kroner, etter at vi har blitt tvunget til å bytte ut alle radioer i hjem, på hytta og i bilen til DAB.

Hos TV2 er det krisestemning etter at selskapet må kutte over 350 millioner kroner. Samtidig skal antall TV 2 Sumo-abonnenter tredobles mot 2020. Her ligger det et gigantisk potensiale, hvis innhold og reklame blir tilpasset den enkelte bruker.

Hos Facebook jobbes det med (nok en) Snapchat killer, samtidig som selskapet forbyr oss å reklamere for vår Snapchat-profil.

Hør på MediaPuls via 

[soundcloud url="https://api.soundcloud.com/tracks/262474204" params="color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false" width="100%" height="166" iframe="true" /]

Nyttige lenker:

MediaPuls presenteres på Medier24 i samarbeid med podkasterne Hans-Petter Nygård Hansen og Marius Karlsen. Besøk også mediapuls.no.

Powered by Labrador CMS