Som ny digitalsjef i Cloud Media har Geir Brå Ellefsen som mål å gjøre norsk content marketing bedre på SEO.
Det skriver innholdsbyrået i en melding torsdag, om selskapets siste rekruttering.
Ellefsen kommer fra stillingen som senior SEO-konsulent i MediaCom hvor han har jobbet med store merkevarer som IKEA, MatPrat, Byggmakker og Tine. Han har også bakgrunn fra Metronet.
– Det er veldig spennende å gå fra «giganten» MediaCom til et startupmiljø hvor jeg i større grad kan påvirke retningen til selskapet. I tillegg gir det spennende muligheter å jobbe for et selskap som er spesialisert innen innholdsmarkedsføring, sier han.
– I innholdsmarkedsføring overlapper suksessfaktorene veldig med SEO. Hvis du vet hva folk søker etter og kombinerer det med godt innhold, får du både mer trafikk og bedre synlighet på en god måte. Da blir du en destinasjon i stedet for å forstyrre eller føles pushy, sier han.
Cloud Media jobber allerede mye med å utvikle innholdsstrategi for sine kunder. Nå blir søkestrategi en viktigere del av dette arbeidet:
– De fleste har en oppfatning av hva SEO er, men det folk tenker på er gjerne ikke det som trengs for å oppnå et godt resultat. God SEO handler ikke så mye om å skrive søkeordet tre ganger, men mer om å forstå hva kundene er på jakt etter. Med riktig analyse og en god strategi for dette, i tillegg til oppfølging underveis, håper jeg å gi Cloud Medias kunder et fortrinn i kampen om kundenes oppmerksomhet, sier han.
Prosjektleder i Cloud Media Service, Anne Hagberg, er svært fornøyd med å ha fått Geir med på laget:
– Geir Brå Ellefsen har en unik SEO-kompetanse som vi har savnet å ha internt. Nå gleder vi oss veldig til å presentere Geir for både eksisterende og potensielle kunder og samarbeidspartnere.