Berit Wattne (til venstre) og Adina Broady Aasebø kjøper seg opp til 44 prosent av Cloud Media Service.

Egmont Publishing blir største eier i Cloud Media Service: – Spennende investering

– Vi er veldig glade for at vi har fått med oss en så stor og kompetansesterk eier, sier daglig leder.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Egmont Publishing øker sin eierandel til 50 prosent i content-selskapet Cloud Media Service.

Samtidig øker daglig leder Berit Wattne og Adina Broady Aasebø sin eierandel til 22 prosent hver, opplyser selskapet i en pressemelding.

De ansatte vil i tillegg eie 6 prosent av selskapet, mens Tom Bye Johansen og Ragnar Bø, som tidligere eide drøyt 50 prosent av aksjene, trer helt ut av selskapet, opplyser Cloud Media.

– Dette er en spennende investering for oss i Egmont Publishing. En strategisk investering som er i tråd med våre ambisjoner, sier Nina Vesterby, påtroppende styreleder.

Wattne fortsetter som daglig leder i selskapet, mens Aasebø blir sittende som leder for innsikt og innovasjon.

– Vi er veldig glade for at vi har fått med oss en så stor og kompetansesterk eier som Egmont Publishing på laget. Det er mye på gang hos oss – og vi ser svært positivt på andre halvår og ikke minst tiden fremover, sier Wattne.

– Vi er nå et kjerneteam på 8-9 personer som fortsetter videre i Cloud Media, etter permitteringer og folk som har sluttet i selskapet i første halvdel av 2020. I tillegg har vi skapt et kvalitativt nettverk med svært høy og variert kompetanse som er en stor ressurs for oss og våre kunder, forteller Wattne.

Powered by Labrador CMS