Mediebyrået Mindshare har ansatt Christophe Pons som Digital Media Specialist, for å ytterligere styrke den digitale kompetansen i byrået.
Pons kommer fra mediebyrået PHD i Brüssel, Belgia, og flytter nå til Norge takket være Mindshare-jobben.
Og den fant han ved å lete i sosiale medier - belgieren annonserte på LinkedIn etter jobb i Oslo.
- Jeg traff heldigvis på markedssjefen i Mindshare, som inviterte meg til å søke på stillingen som digitalrådgiver, sier Pons i en melding om hans nye jobb.
Etter å ha studert i Norge tidligere snakker Christophe Pons flytende norsk.
- Nå har han akkurat flyttet «tilbake» til Norge, og gleder seg både til å lære Mindshares kunder og kompetanse å kjenne, og til å stå på ski og nyte den norske naturen, skriver byrået - og omtaler ansettelsen også på egne nettsider.
LES MER om Mindshare:
Brenner for digital teknologi
– Jeg har alltid vært interessert i digital teknologi, sier Christophe Pons.
Han brenner for de mulighetene den teknologiske utviklingen gir, fra wearables til 3D-annonsering.
– Jeg gleder meg spesielt til å lære mer om programmatiske kjøp og markedsføring på mobil, sier han.
– Det blir bare viktigere i fremtiden.
CEO Glenn Myklebust i Mindshare mener byrået har funnet en god match i Christophe Pons.
– Han har vært tydelig på hvor viktig det er for ham at mediebyråer er etterrettelige og måler effekt ved hjelp av data. Å rådgi kundene basert på innsikt og analyser av data er nettopp vår styrke, sier han.