Administrerende direktør Christian Samuelsen (til venstre) og sjefredaktør Mari Skurdal i Klassekampen. For ordens skyld fotografert før koronapandemien.
Ole Alexander Saue
Klassekampen startet 2021 med ny abonnentsrekord
– En veldig inspirerende start på det nye året, sier sjefredaktør Mari Skurdal.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Klassekampen har startet 2021 med å sette ny abonnentsrekord, opplyser avisen.
I forrige uke passerte nemlig Klassekampen 50 000 abonnenter for første gang. Fordelingen er 27 868 hverdagsabonnenter og 22 187 lørdagsabonnenter, opplyser Klassekampen.
– En veldig inspirerende start på det nye året, sier sjefredaktør Mari Skurdal.
Administrerende direktør Christian Samuelsen innrømmer at redaksjonen ikke helt hadde troen på rekord da koronapandemien slo inn over samfunnet i fjor.
Da Norge stengte ned i mars 2020, opplevde avisen full stopp i gatesalg og utfordringer med annonsesalget.
– Men med pandemien økte også interessen for og kjærligheten til avisa. Leserne trådde til både ved å støtte oss økonomisk og ved å verve abonnenter, og stå-på-viljen til de ansatte har vært fantastisk, sier Samuelsen.