Schibsted Marketplaces skal kutte 250 stillinger

Den nye konsernsjefen sier at de nå er i rett posisjon for å forberede lønnsomheten. 

Publisert Sist oppdatert

Tirsdag morgen annonserte Schibsted ASA, også kjent som Schibsted Marketplaces, skal kutte kostnader. 

De skriver i en børsmelding at de 24 juni skal starte med medarbeidersamtaler om planlagte organisasjonsendringer, som vil redusere bemanningen med 250 stillinger. Stillingene skal kuttes i hele Norden. 

– Dette er ikke beslutninger vi tar lett på, skriver konsernsjef i Schibsted Marketplaces, Christian Printzell Halvorsen i børsmeldingen, og forsetter: 

– Men det er også viktig å understreke at dette ikke er en engangstilfelle, men snarere starten på en reise med kontinuerlig forbedring og kostnadsfokus. Å forenkle Schibsted Marketplaces er avgjørende for å frigjøre vårt fulle potensial, da det vil gjøre oss i stand til å forfølge en ambisiøs vekstagenda.

Han skriver videre at etter salget av Schibsted Media, som ble fullført for halvannen uke siden, er de nå i posisjon til å forberede lønnsomheten til selskapet. 

– Ved å finne nye og effektive måter å jobbe på, har vi en enorm mulighet til å utnytte våre sterke posisjoner og produkttilbud, og posisjonere oss for videre vekst og verdiskaping.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS