Foto: Kent Olsen
Schibsted Marketplaces skal kutte 250 stillinger
Den nye konsernsjefen sier at de nå er i rett posisjon for å forberede lønnsomheten.
Tirsdag morgen annonserte Schibsted ASA, også kjent som Schibsted Marketplaces, skal kutte kostnader.
De skriver i en børsmelding at de 24 juni skal starte med medarbeidersamtaler om planlagte organisasjonsendringer, som vil redusere bemanningen med 250 stillinger. Stillingene skal kuttes i hele Norden.
– Dette er ikke beslutninger vi tar lett på, skriver konsernsjef i Schibsted Marketplaces, Christian Printzell Halvorsen i børsmeldingen, og forsetter:
– Men det er også viktig å understreke at dette ikke er en engangstilfelle, men snarere starten på en reise med kontinuerlig forbedring og kostnadsfokus. Å forenkle Schibsted Marketplaces er avgjørende for å frigjøre vårt fulle potensial, da det vil gjøre oss i stand til å forfølge en ambisiøs vekstagenda.
Han skriver videre at etter salget av Schibsted Media, som ble fullført for halvannen uke siden, er de nå i posisjon til å forberede lønnsomheten til selskapet.
– Ved å finne nye og effektive måter å jobbe på, har vi en enorm mulighet til å utnytte våre sterke posisjoner og produkttilbud, og posisjonere oss for videre vekst og verdiskaping.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no